اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بابل مطرح کرد

کمردرد شایع‌ترین بیماری کارگران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت بابل گفت: بیماری کمر درد از شایع‌ترین بیماری است که کارگران و کارمندان را به طور اعم مورد تهدید قرار می‌دهد.

کمردرد شایع‌ترین بیماری کارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسن اشرفیان بعدازظهر امروز در گردهمایی کارگران و کارفرمایان شهرستان بابل اظهار داشت: از سال 2003 با پیشنهاد کشور کانادا هشت اردیبهشت به عنوان روز جهانی ایمنی و کار نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل دارای 18 هزار کارگر رسمی است، تصریح کرد: هر ساله در جهان 200 هزار مرد دچار حادثه کارگری، 120 میلیون نفر دچار حادثه شغلی و 67 تا 150 میلیون نفر دچار بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند.

اشرفیان بیان داشت: رعایت اصول ایمنی و بهداشت چه برای کارفرمایان و چه کارگران امری ملزم و ضروری بوده و باید در این باره آموزش‌های لازم داده شود.

وی اظهار داشت: تمام کارگران در هر شغلی که باشند از پزشک تا کارگر آزمایشگاهی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در معرض خطر بوده و تنها راه جلوگیری از خطرات رعایت نکات ایمنی است.

رئیس مرکز بهداشت بابل اذعان داشت: کارگاه‌های زیر 20 نفر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند این در حالی است که تمام کارگران باید به یک اندازه از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

اشرفیان تصریح کرد: بیماری کمر درد از شایع‌ترین بیماری است که کارگران و کارمندان را به طور اعم مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه کارفرمایان و مسئولان ذیربط باید مهم‌ترین دغدغه‌های آنها وضعیت کارگران باشد.

رئیس مرکز بهداشت بابل با بیان اینکه مدعی سلامت آحاد مردم و سلامت اقتصاد جامعه هستیم، اظهار داشت: کارفرمایان با رعایت بهداشت می‌توانند دغدغه‌ای بابت بروز حوادث برای کارگران نداشته تا در صورت حادثه دچار عذاب وجدان نباشند.

اشرفیان بیان داشت: مرکز بهداشت پیگیر مسائل ایمنی همه کارگران است تا محیط کار سالم و بی‌دغدغه‌ای برای همه کارگران و کارفرمایان فراهم کند و کارفرمایان نیز فقط به فکر بهره‌کشی نباشند تا همه در کنار هم در مسیر تحول اقتصادی گام برداریم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول