اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

وضعیت نامناسب جسمانی کارگران کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تخصصی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با آموزش تطبیق وضعیت جسمی کارگران بخش صنعت با محیط کار ، وضعیت نامناسب جسمانی این افراد از 53 درصد به 47 درصد کاهش یافت.

وضعیت نامناسب جسمانی کارگران کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان احمد بامری اظهار داشت: بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی تحت پوشش بهداشت محیط و حرفه‌ای قرار دارند.

وی افزود: تامین و حفظ سلامت و نیز بهبود سلامت جسمی و روانی شاغلان، سالم‌سازی محیط کار و کنترل عوامل زیان آور محیط کار و پیگیری بهسازی تاسیسات و تسهیلات بهداشتی از جمله اهداف گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای است.

بامری تصریح کرد: کارشناسان این گروه با حضور در واحدهای صنعتی به کارگران، در زمینه نحوه صحیح ایستادن، نشستن بر روی صندلی، وضعیت مناسب بدن در هنگام کار با انواع دستگاه‌ها آموزش‌هایی ارائه می‌دهند.

وی گفت: این آموزش‌ها علاوه بر جلوگیری از ابتلاء افراد به بیماری‌هایی مانند دیسک کمر، از تشدید علائم اینگونه بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پزشک عمومی برای انجام معاینات شاغلان کد دریافت کرده‌اند، افزود: معاینات شاغلان واحدهای بالای 20 نفر کارگر توسط پزشکان عمومی دارای کد انجام می‌شود.

بامری ادامه داد: کارگران کارگاه‌های دارای کمتر از 20 نفر نیرو نیز برای انجام معاینات می‌توانند به مراکز بهداشتی درمانی اعلام شده توسط معاونت بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول