اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار قم صورت گرفت

اعطای کارت اعتباری 5/1 میلیون تومانی خرید کارگران

خبرگزاری فارس: با دستور استاندار قم طرح اعطای کارت اعتباری 5/1 میلیون تومانی خرید کارگران در استان آغاز شد.

اعطای کارت اعتباری 5/1 میلیون تومانی خرید کارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در نشست صمیمی با کارگران و کارفرمایان استان با گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز معلم اظهار داشت: جوهره و اساس زندگی بشر به علم و کار وابسته است.

وی نگاه متعالی اسلام به کار و تلاش را متذکر شد و افزود: اسلام، بر خلاف سایر مکاتب که نگاهی مادی و ابزاری به مقوله کار و کارگر دارند، نگاهی ویژه و ارزشی به کار و تلاش دارد.

استاندار قم با بیان اینکه در فرهنگ دینی، کار به عنوان نوعی عبادت محسوب شده و از مقام و منزلت مقدسی برخوردار است، افزود: در سیره و احادیث نبوی، کار و تلاش علاوه بر آثار و برکات دنیایی، دارای اجر و پاداش اخروی است و با مضامینی چون مجاهدت در راه خدا و رسیدن به سعادت و قرب الهی از آن یاد شده است.

موسی‌پور ادامه داد: کار و تلاش در فرهنگ اسلامی، همواره مورد احترام بوده و تنبلی، رخوت و کاهلی مورد نفرت و مذمت شده و بوسه پیامبر اکرم بر دستان کارگر، درس جاودانی برای همه بشریت است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی نسبت به ترویج فرهنگ دینی کار در محیط‌های کارگری تصریح کرد: درک چنین جایگاه و منزلتی موجب خواهد شد تا کارگر عاشق کار و حرفه خود شده و به آن عشق بورزد.

استاندار قم از کار و تلاش به عنوان عامل حیات و ستون فقرات استقلال اقتصادی نام برد و خاطر نشان کرد: رمز رهایی از وابستگی و رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی، بها دادن به کار و کوشش و ترویج آموزه‌های دینی کار در جامعه است.

موسی‌پور به شعار سال اشاره کرد و گفت: نیل به استقلال در همه ابعاد آن مرهون کار و سازندگی و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی بوده و همه باید به عنوان یک وظیفه ملی و دینی در راه تحقق آن بکوشند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و آمادگی استان برای عملیاتی کردن شعار تولید ملی گفت: علاوه بر دو کارگروه ویژه صنعت و کشاورزی که با اختیارات ویژه برای حمایت از توسعه این دو بخش فعال شده بود، از امروز نیز تشکیل کارگروه جدیدی را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات و پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه رابطه بین کارگر و کارفرما در اسلام یک رابطه و تعامل انسانی، اخلاقی و مکمل است افزود: در بازدید خود از واحدهای صنعتی استان چنین رابطه‌ای مشهود بود و لازم است این نوع تعامل در همه محیط‌های کاری استان حاکم باشد.

در این مراسم تعدادی از تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی فعال کارگری و کار‌فرمایی استان در حضور استاندار قم و به نمایندگی از اعضای انجمن خود، به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های شغلی خود پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسی پور با اهدا لوح تقدیر از برگزیدگان جامعه کارگری استان تجلیل و با اعطای کارت‌های اعتباری 1.5 میلیون تومانی خرید به 5 نفر از کارگران این طرح در استان آغاز شد.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول