اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان پسماند خراسان‌شمالی:

کارخانه بیوکمپوست بجنورد آماده راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان پسماند خراسان‌شمالی گفت: کارخانه بیوکمپوست بجنورد پس از سال‌ها انتظار آماده راه‌اندازی شد.

کارخانه بیوکمپوست بجنورد آماده راه‌اندازی شد

محمدمهدی خاکشور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: استارت آزمایشی کارخانه بیوکمپوست بجنورد با موفقیت انجام شد و به زودی این واحد راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: پیمانکار راهبری کارخانه بیوکمپوست بجنورد مشخص شده و فعالیت‌های خود را به منظور جذب زباله‌های تفکیک شده شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آغاز کرده است.

خاکشور تصریح کرد:‌ تفکیک زباله برای این کارخانه از مبدأ نیز انجام شده و مردم منتظر باشند که همه روزه زباله‌های تفکیکی را تحویل شهرداری بدهند.

وی همچنین وعده داد تا با راه‌اندازی این کارخانه مشکل زباله به ویژه دفن غیربهداشتی در بالادست روستای علی‌آباد برطرف شود.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد با بیان اینکه سازمان پسماند خراسان‌شمالی در اوایل تاسیس استان شکل گرفت، گفت: برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد چهار شهرداری خراسان‌شمالی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی شهرداری‌های استان برای اجرای این پروژه مشارکت شده است، افزود: بیشترین اعتبار برای ساخت این کارخانه از سوی شهرداری بجنورد اختصاص یافته است.

خاکشور اعتبار صرف شده برای اجرای این کارخانه را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمام قطعات کارخانه کمپوست بجنورد در ماه‌های گذشته به محل سایت انتقال و تجهیزات مربوط به فعالیت این کارخانه نیز نصب و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بازیافت زباله در کمپوست بجنورد روزانه 250 تن زباله است، تصریح کرد: با بازیافت زباله در این واحد سالانه از تخریب سه هکتار زمین برای دفن زباله جلوگیری می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان پسماند خراسان‌شمالی جلوگیری از ورود سالانه 33 میلیون لیتر شیرآبه زباله‌ها را از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی این کارخانه در بجنورد عنوان کرد و افزود: این واحد در واقع بزرگ‌ترین کارخانه کمپوست شمال شرق کشور بوده که به روش ویندرو فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌های آشخانه، اسفراین، شیروان و بجنورد برای انتقال زباله‌ها تصریح کرد: آموزش‌های تفکیک زباله به شهروندان شهرهای یاد شده نیز در سنوات گذشته از سوی سازمان مدیریت پسماند استان ارائه شده است.

به گزارش فارس، کارخانه کمپوست بجنورد در 25 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول