اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 اسفند‌ماه جاری

ورمی کمپوست در ایستگاه‌های بازیافت اصفهان توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: ورمی کمپوست از 15 اسفند ماه جاری در ایستگاه‌های ثابت بازیافت موجود در سطح شهرستان اصفهان توزیع می‌شود.

ورمی کمپوست در ایستگاه‌های بازیافت اصفهان توزیع می‌شود

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تولید ورمی کمپوست در این سازمان اظهار داشت: این کود آلی توسط کرم‌های زباله خوار تولید می‌شود و این نوع کود از هیچ گونه مشکلی از نظر بحث‌های میکروبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه رمی کمپوست از فعالیت بیولوژیک نوعی کرم خاکی حاصل می‌شود، اضافه کرد: ورمی کمپوست در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک نقش موثری دارد و استفاده از این نوع از کود به منظور حفظ گیاهان، نگهداری گلخانه‌ها، گسترش مزارع و درختان میوه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ورمی کمپوست از کاربری‌های بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: ورمی کمپوست یک کود استاندارد است و از 15 اسفند ماه جاری در ایستگاه‌های ثابت بازیافت موجود در سطح شهرستان اصفهان توزیع می‌شود.شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به غرفه‌ها ثابت بازیافت موجود در مناطق 14‌گانه اصفهان و تحویل اقلام بازیافتی خود به این غرفه‌ها ورمی کمپوست را دریافت کنند.

باجول با اشاره به اینکه این کود برای نخستین بار در سطح کشور تولید شده است، تاکید کرد: تولید ورمی کمپوست به عنوان یکی از کود‌های استاندارد از روش‌های متداول تولید کود در دنیا به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر اصفهان برای نخستین بار در سطح کشور به سوی تولید این کود حرکت کرده است و این نوع از کود از 15 اسفند ماه جاری به صورت آزمایشی در اصفهان به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ۳۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول