اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون شهردار اهواز خبر داد:

استفاده از کمپوست شاخه درختان در فضای سبز اهواز

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز، گفت: برای نخستین بار از کمپوست تولید شده از شاخ و برگ درختان در فضای سبز اهواز استفاده می‌شود.

استفاده از کمپوست شاخه درختان در فضای سبز اهواز
 علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز از تولید کمپوست با بازیافت شاخ و برگ درختان در اهواز خبر داد و اظهار داشت: این کود برای نخستین بار در فضای سبز اهواز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عضو کارگروه نهضت سبز استان با اشاره به اینکه پیش از این شاخ و برگ درختان هرس شده به مدفن زباله‌های اهواز برده می‌شد، ادامه داد: چهار دستگاه ویژه بازیافت شاخ و برگ درختان خریداری شده بود که به دلیل تعیین نشدن متولی، تا کنون بدون استفاده مانده بود.
وی افزود: در حال حاضر تولید این نوع کمپوست به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز واگذار شده است.
عالی‌پور با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵ سرویس از سرشاخه درختان در اهواز با حجم تقریبی ۴۸۰ مترمکعب جمع آوری می‌شود، گفت: حجم کود تولید شده حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به حجم اولیه این سرشاخه‌ها کاهش می‌یابد.
به گفته وی، چهار ماه زمان برای تبدیل شاخ و برگ درختان به کود لازم است.
وی بیان کرد: کمپوست تولید شده بسیار مرغوب است و قبلا به صورت پایلوت در فضای سبز استفاده شده است.
کمپوست کردن شاید قدیمی‌ترین روش بازیافت باشد، این کود که از پسماندهای خانگی و غذایی تولید می‌شود یکی از عالی‌ترین کود‌ها برای مصارف کشاورزی به شمار می‌رود و تولیدکنندگان گل و گیاه نیز امکان استفاده از این کود را دارند.
استفاده از کمپوست ساختار خاک را ارتقا می‌دهد، محتوای خاک را تقویت می‌کند و سبب می‌شود خاک مدت زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد، فرآیند کمپوست بسیار ساده است و توسط افراد با تجربه در خانه‌های خود، کشاورزان در زمین‌هایشان و به شکل صنعتی نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول