اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

جنازه قصه زباله باید از مازندران بلند شود/ راه‌‌اندازی کارخانه کمپوست قائمشهر و بهشهر

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: جنازه قصه زباله باید از مازندران بلند شود.

جنازه قصه زباله باید از مازندران بلند شود/ راه‌‌اندازی کارخانه کمپوست قائمشهر و بهشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مازندران، آموزش را موضوع محوری در روند مطلوب فعالیت‌های مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: آموزش شهرداران، شوراها و پرسنل شهرداری‌ها باید اهتمام ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه دانش مدیریت شهری موضوعی محوری در امور شهری است، یادآور شد: سیمای شهری مازندران متناسب با طبیعت استان نیست، هویت و بافت شهری استان نامطلوب و باید در این بخش تلاش شود.
طاهایی استفاده از رنگ‌هایی را که با طبیعت مازندران تناسب دارند تاکید کرد و متذکر شد: حوزه مبلمان شهری باید از رنگ‌های متنوع و نوع پوشش سقف‌ها سفالی و یا نمای سفال باشد.
استاندار مازندران ابراز داشت: نبود نقشه راه در مدیریت شهری مازندران موجب شد تا در این بخش درست فعالیت نشود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تغییرات مدیریتی در استانداری مازندران نداشتیم، تصریح کرد: اعتقادی به تغییرات اتوبوسی و مینی‌بوسی مدیران ندارم، برخی این کار را نقص می‌دانند، معتقدم تغییرات نباید فیزیکی باشد، تحولات مدیریتی باید در نفس صورت گیرد.
طاهایی ادامه داد: میدان باید برای مدیرانی که می‌خواهند در سطح گسترده‌تری فعالیت مدیریتی داشته باشند، باز شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر اینکه هم‌افزایی مدیریتی معاونت عمرانی، دفتر فنی، روستایی و شهری استانداری و سازمان همیاری شهرداری‌ها در کنار شهرداری و شورای استان و شهرها باید در توسعه مدیریت شهری هم افزایی داشته باشند، اظهار داشت: جنازه قصه زباله باید از مازندران بلند شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های زباله‌سوز و کمپوست در شهرهای مازندران گامی برای از بین بردن مشکلات زباله در استان مازندران است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری با تزریق اعتبار، کارخانه کمپوست شهرهای قائمشهر و بهشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
طاهایی تصریح کرد: استحصال برق از زباله گامی دیگر در از بین بردن زباله استان مازندران است که در این بخش دو سرمایه‌گذار خارجی در شهرهای بابل و آمل ورود یافته تا با استفاده از استحصال انرژی‌های نو به حل معضل زباله تا سقف روزانه500 تن صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه توجه مدیریت شهری به مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان بیشتر شود، یادآور شد: نمای بدمنظر ورودی شهرهای مازندران با وجود مغازه‌هایی که به صورت طولی امتداد یافته چهره شهرهای ساحلی را نازیبا کرده که در این باره مسئولان امور شهری به ساماندهی مکان‌های تجاری بپردازند.
استاندار مازندران به افزایش سطح دانش کارکنان شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: در گذشته جذب نیرو در شهرداری‌ها با ملاحظاتی روبه رو بود ولی آزمون استخدامی فضایی را ایجاد کرد که تمام دانش‌آموختگان بتوانند جذب شهرداری‌ها شوند.
وی ادامه داد: آزمون جدیدی که برای جذب نیرو در شهرداری‌های مازندران فراخوان شد تاکنون15 هزار نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد با رعایت سهمیه فرزندان شهدا جذب311 نفر فراهم می‌شود.
طاهایی به جذب اعتبار شهرداری‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: بودجه بسته‌شده شهرداری تهران هفت هزار میلیارد تومان است که این میزان درآمد برای شهرداری مرکز توانمندی ایجاد می‌کند.
وی در پایان سخنانش به نصب تابلو صلوات خاصه امام رضا(ع) در مسیر شهرهای مازندران تاکید کرد و اذعان داشت: شهرهای مازندران در مسیر گذر مسافران به مشهد مقدس است که فلسفه معنوی امام هشتم باید حفظ شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول