اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج:

خط تولید کود کمپوست به 500 تن رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج از افزایش خط تولید کمپوست از 250 به 500 تن در روز خبر داد.

خط تولید کود کمپوست به 500 تن رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری این شهرستان، همایون رضامدنی اظهار کرد: توانایی و تولید کود کمپوست به 500 تن در روز از ظرفیت‌های ویژه این خط تولید است که با اهتمام ویژه مسئولان ذی‌ربط و حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج این توانایی امکان بروز یافت.
وی طراحی و ساخت سه دستگاه انتقال میانی در سه نقطه شهر از دیگر پروژه‌های سازمان پسماند ذکر کرد و افزود: این دستگاه‌ها در حصارک، خلج‌آباد و فردیس جانمایی شده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های اجرایی سازمان پسماند برای سال جاری طراحی و ایستگاه‌های تفکیک زباله در سه منطقه کرج است که در مرحله ساخت قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این دستگاه‌ها دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.
مدنی در ادامه از تکمیل پروژه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان کرج خبر داد و عنوان کرد: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند از سوی مشاوران در زمینه‌های مختلف زیست محیطی، بهداشت محیط، مهندسی شیمی، منابع آب و شهرسازی برنامه‌ریزی و کارشناسی شده است.
وی با اشاره به آیین‌نامه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: براساس این آیین‌نامه تمام کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهرداری‌های کشور موظف به برنامه‌ریزی در رابطه با پسماندهای خانگی، بیمارستانی و صنعتی هستند.
مدنی تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان کرج با توجه به تاکید کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان به صورت شهرستانی تهیه و تدوین می‌شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج با اشار به مطالعه فنی و اجرایی استحصال گاز مرکز دفن از استقرار نیروگاه دو مگاواتی در این باره خبر داد و عنوان کرد: این نیروگاه تا پایان سال جاری در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.
مدنی با بیان اینکه دفع پسماندهای جامد شهری در مراکز دفن، به عنوان اصلی‌ترین گزینه دفع شناخته می‌شود، افزود: استحصال انرژی از گازهای تولیدی در مراکز دفن از مهمترین اولویت‌های زیست محیطی محسوب می‌شود که نیاز به ارائه راهکارهای مهم دارد.
وی تاکید کرد: این گروه از مواد، در فرایند تولید، جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری آثار و تبعاتی از خود بر جای می‌گذارد که بی‌توجهی به آن، در دراز مدت آسیب‌های بسیاری را به شهر وارد کرده و از این رو، مدیریت شهری بر ارانه برنامه‌ها دقیق در این باره تاکید دارد.
این مسئول اجرای طرح تفکیک از مبدا به صورت هدفمند در سطح مناطق شهرداری کرج را به عنوان طرحی مهم ذکر کرد و افزود: به طور میانگین 25 درصد از مناطق در این خصوص پیشرفت داشته‌اند و امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری 40 درصد از کل جمعیت شهر کرج آموزش دهیم و طرح را به اجرا درآوریم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول