اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد؛

راه‌اندازی کارخانه تولید کمپوست در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان با بیان اینکه بازیافت پسماند زمینه‌ساز توسعه پایدار جامعه است، راه‌اندازی کارخانه تولید کود آلی(کمپوست) را از اولویت این سازمان عنوان کرد.

راه‌اندازی کارخانه تولید کمپوست در کردستان
فردین زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: اجرای طرح جامع مدیریت بازیافت پسماندها و مواد زائد یکی از شاخصه‌های اصلی میزان توسعه‌یافتگی در مباحث نقشه جامع شهرسازی و شهرنشینی محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان با توجه به اهمیت مقوله حفظ محیط زیست در کشور و تاکیدات قانون اساسی بر لزوم توجه به این مهم، توسعه زیر بناهای طرح جامع مدیریت پسماندها و مواد زائد با همکاری مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های استان همسو با دستورالعمل‌های تدوین شده وزارت کشور در خصوص تاسیس و راه‌اندازی مجموعه موسسه بازیافت و مدیریت مواد زائد جامد استان، با جدیت و تلاش مسئولان و کارکنان خود، در راستای تحقق اهداف تعیین شده گام‌های موثر و سازنده‌ای برداشته است.
زمانی ادامه داد: طبق اساسنامه این موسسه در محدوده شهر، حومه شهرها، روستاهای تابعه و تمامی مناطق توریستی و گردشگری استان به ویژه در کوهستان‌ها و آبگرم‌ها و جنگل‌ها اقدام به جمع‌آوری و ساماندهی مواد جامد زائد نموده و بازیافت آن را نیز برعهده خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا تهیه سیستم‌های جمع‌آوری، حمل، تخلیه، تفکیک، دفن، دفع، تبدیل و بازیافت بهداشتی زباله‌، نخاله و فضولات ساختمانی و مواد رسوبی شبکه‌های دفع آب‌های سطحی شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار گرفته است.
زمانی در ادامه دورریزی ضایعات تولیدی اعم از خانگی، اداری، صنفی و تجاری، صنعتی، کشاورزی، بیمارستانی و غیره از طریق تهیه طرح جامع بهداشت شهری و روستایی و مناطق گردشگری در سطح استان را از دیگر وظایف محوله به این موسسه دانست.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کردستان در پایان احداث و راه‌اندازی کارخانجات کود آلی(کمپوست) و همچنین کارخانجات مرکزی زباله‌سوز اعم از شهری و بهداشتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این موسسه در استان برشمرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول