اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک

کارخانه کمپوست در سبزوار راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از راه‌اندازی کارخانه کمپوست سبزوار در آینده نزدیک خبر داد.

کارخانه کمپوست در سبزوار راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سید حسین آقا‌میری در نشستی مشترک با فرماندار شهرستان‌های سبزوار و جوین اظهار داشت:‌ یکی از دغدغه‌های اصلی زیست‌محیطی سبزوار پسماندهای شهری بود که چون دفع و دفن پسماندها در مکانی مناسب و با روشی کارشناسی صورت نمی‌گرفت، همواره سبب آسیب اطراف زباله‌گاه می‌شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: با توجه به این امر و شرایط نازیبایی که به وجود می‌آمد، دفع اصولی پسماندها را با راه‌اندازی  کارخانه کمپوست در آینده نزدیک شاهد هستیم.
وی تاکید کرد:‌ شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی، دومین شهری است که بعد از مشهد  مجهز به تکنولوژی تولید کود در کارخانه‌ای مجهز می‌شود و مباحث دفن در این شهرستان شرایط مطلوب‌تری دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استقرار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر سبزوار و جمع‌آوری، تصفیه و تخلیه بخشی از فاضلاب این شهر در مبادی مجاز و مکان‌یابی جدید دفن زباله‌های سبزوار را از دیگر نکات قابل اهمیت زیست‌محیطی در این شهر برشمرد.
آقامیری با اظهار اینکه یکی از عوامل تهدید سلامت شهر سبزوار شهروندان هستند افزود: امروز شرایط این شهر از نظر ذرات معلق مطلوب نیست و این موضوع شهادت دهنده تهدید شهر از ناحیه تخلیه عرصه‌های طبیعی مجاور از گیاه است.
وی افزود: در حوزه مباحث طبیعی نیز تنوع زیستی بسیار مطلوبی در حوزه سبزوار شاهد هستیم که امروز به عنوان یک معرف بسیار شاخص برای این شهرستان در کل دنیا عمل کرده است.
آقامیری با بیان اینکه پناهگاه حیات‌وحش شیر احمد سبزوار به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت تنوع زیستی مطلوب در کشور شناخته شده، اظهار داشت: این منطقه را با 63 راس آهو آغاز کردیم که امروز نزدیک به سه‌هزار راس آهو در آن زیست دارند.
این مسئول با اشاره به متناسب نبودن ظرفیت مراتع برای آهوان شیر احمد، این امر را علت پراکندگی این گونه جانوری دانست و اظهار داشت: برای فنس‌کشی ضلع جنوبی این پناهگاه اعتبار می‌گذاریم اما حوزه اجتماعی هم باید اجازه این اقدام را بدهد.
آقامیری همچنین بیان داشت: با وجود جمعیت کم محیط‌بان در استان که یک سوم تعداد لازم است اما شرایط کاری ما در منطقه شیر احمد نشان دهنده در حال بهبود دادن وضعیت این منطقه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اخذ مجوز انتقال 50 درصد آهوان شیر احمد سبزوار به نوبهار و مه‌ولات به منظور احیای این دشت‌ها خبر داد و اظهار داشت: شیر احمد دیگری در مه‌ولات با استفاده از شیر احمد سبزوار در حال شکل‌گیری است.
آقامیری استقرار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر سبزوار و جمع‌آوری، تصفیه و تخلیه بخشی از فاضلاب این شهر در مبادی مجاز، قرار داشتن کارخانه کمپوست سبزوار در مراحل نهایی و مکان‌یابی جدید دفن زباله‌های سبزوار را از نکات قابل اهمیت زیست‌محیطی در این شهر برشمرد.
وی ضمن تذکر نسبت به حوزه ترافیک سبزوار، این حوزه را نیازمند تدبیر جدی متولیان امر دانست و افزود: در آینده نزدیک مواجه با قفل شدن مسیرها و مباحث مرتبط با آن هستیم که آسیبی برای سلامت مردم است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول