اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری گیلان:

حرفه پرستاری برای 70 درصد افراد ناشناخته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری گیلان گفت: آمار نشان می‌دهد 70 درصد افرادی که حرفه پرستاری را انتخاب کرده‌اند شناخت کافی از ویژگی‌های آن را نداشته‌اند.

حرفه پرستاری برای 70 درصد افراد ناشناخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زهرا زاهد صفت عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های پرستاری در بیمارستان‌های گیلان اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد 70 درصد افرادی که حرفه پرستاری را انتخاب کرده‌اند شناخت کافی از ویژگی‌های این حرفه نداشته‌اند.

وی از دانشجویان خواست که با انگیزه، مطالعه و شناخت کافی این رشته حساس را انتخاب کنند تا در مسیر شغلی خود دچار مشکل نشوند.

این مسئول، شخصیت اجتماعی مناسب، داشتن روابط عمومی بالا، خویشتن‌داری،عشق‌ورزی، داشتن رفتار اجتماعی مناسب و تعهد و واقع‌نگری را از ویژگی‌های پرستاران خواند و تصریح کرد: آگاهی از فلسفه وجودی پرستاری امروز برای حرفه‌ای شدن در این رشته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی پرستاری تعریفی از وقایع تلخ و شیرین پرستاری است، گفت: کاهش ساعات کاری، ممنوعیت اضافه کاری و ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای پرستاران از جمله مشکلات و معضلات مربوط به این حرفه است که برطرف آنها برای تداوم افراد در اشتغال به این حرفه ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در مراسم مذکور با اشاره به نقش و جایگاه ویژه پرستاران با الگو پذیری از حضرت زینب (س) اظهار کرد: روز تولد حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده تا پرستاران برای ممتاز شدن و پیدا کردن شخصیتی فرهیخته مانند حضرت زینب (س)، از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام سید علی میر ابراهیمی با تاکید بر توجه به نقش خطیر و مسئولیت سنگین پرستاران در جامعه اذعان کرد: یادآوری واقعه کربلا و کاستن و زدودن دردها و التیام مجروحان با کمک حضرت زینب (س) پرستاران را به مسئولیت خطیر خود آگاه می‌کند.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت نیز در جمع دانشجویان رشته پرستاری این دانشگاه، اظهار کرد: روز پرستار تجلیل از انسان در خدمت انسان و انسانیت است و پرستاران بهترین نماد محبت، عشق، ایثار و از خودگذشتگی در این حلقه هستند.

مظاهر زمانی تصریح کرد: اگر قرار باشد مجموعه انسانی را با آرایه‌های زیبا متجلی کنیم این امر را با واژه پرستار محقق می‌کنیم.

سید علی مجیدی مدیر گروه پرستاری واحد رشت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: 9 فروردین مقارن با تولد حضرت زینب (س) بود که به دلیل تعطیلی دانشگاه در ایام نوروز و پس از آن فرارسیدن ایام فاطمیه، مراسم بزرگداشت روز پرستار امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول