اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

نماینده‌ پرستاران در شورای عالی سلامت حضور داشته باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری خواستار پرداخت اضافه کار مشاغل سخت و حضور نماینده‌ای از جامعه پرستاری در تصمیم گیری‌های شورای عالی سلامت و بیمه شد.

نماینده‌ پرستاران در شورای عالی سلامت حضور داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، بهدخت کیا بعدازظهر امروز در همایش مشترک هفته سلامت و گرامیداشت روز پرستار در چالوس اظهار داشت: پرستاری شغلی توام با عشق، هنر، تعهد و تخصص به دنبال افزایش بهره‌وری و اثربخشی است.

وی افزود: این شغل در ایران بیش از 100 سال عمر دارد اما فقط 10 سال است که به صورت حرفه‌ای مطرح شده اما در همین مدت نیز آنچنان پیشرفت کرده که الگوی بسیاری از کشورها است.

کیا ادامه داد: تصویب قوانین مترقی، تعیین کدهای اخلاقی، تعیین هیئت‌های بدوی، تجدیدنظر و عالی، رسیدگی به برنامه معیشتی پرستاران، همکاری در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و نظام بخشی به فعالیت‌های پرستاری از جمله اقداماتی بوده که در این مدت صورت گرفته است.

رئیس نظام پرستاری چالوس و نوشهر و نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه این دهه از سوی رهبر معظم انقلاب به دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده باید گفت که این عدالت در سلامت تاکنون به انجام نرسیده و برای دستیابی به این هدف متعالی باید بیش از پیش تلاش شود.

وی همچنین عدم پیگیری این قشر به جهت درگیر بودن در فعالیت‌های پرستاری و شیفت‌های متعدد کاری درباره مشکلات‌شان را بیان کرد و یادآور شد: دیگر اعضای تیم سلامت برای ارائه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی به مردم خود را صاحب مالکیت دانسته و به جای پرستاران تصمیم می‌گیرند که این مسئله برای این قشر مشکلاتی را به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به دغدغه‌های این قشر از جامعه برخی از درخواست‌های آن را مطرح کرد و گفت: تعیین تکلیف قانون ارتقای بهره‌وری به صورت صحیح و روشن، تعیین تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، رفع برخی از محدودیت‌ها مثل زمان خواب، کار دوم پرستاران و محدودیت‌ها در پرداخت اضافه کار به بهانه حذف 80 ساعت، اجرای قانون RN یا امتحان ورودی برای پرستاران، تعیین نرم‌های نیروی انسانی، اجرایی شدن تعداد 1.5 پرستار به ازای هر تخت درمانی تا پایان برنامه پنجم توسعه از جمله درخواست‌های این قشر است.

وی همچنین خواستار پرداخت اضافه کار مشاغل سخت و حضور نماینده‌ای از جامعه پرستاری در تصمیم گیری‌های شورای عالی سلامت و بیمه شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول