اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کمبود پرستار در اردبیل با استخدام 500 نفر برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مشکل کمبود پرستار و کادر خدمات پزشکی با استخدام 500 پرستار در اردبیل برطرف می‌شود.

کمبود پرستار در اردبیل با استخدام 500 نفر برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قبادی در نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: شاخص پرستاری در استان اردبیل به ازای هر تخت بیمارستانی 1.2 دهم نفر است.

وی تصریح کرد: برای بهبود این شاخص ضرورت دارد نیروهای جدیدی استخدام شده تا این نقیصه که مورد تاکید وزارتخانه برای رفع و برطرف شدن است، به شاخص مورد نظر و مطلوب کشوری رسیده و ضعف‌ها و نواقص نیز مرتفع شود.

قبادی ضرورت افزایش پرستاران را در بیمارستان‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما همچنان بدون محاسبه تخت‌های ویژه در تأمین نیروی پرستار و خدمات بهداشتی با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

این مسئول تنها راه برطرف شدن این مشکل را استخدام نیروهای جدید و افزایش پرستاران در مراکز بیمارستانی و درمانی برای رسیدن به حد استاندارد لازم اعلام کرد.

وی از استخدام 120 پرستار در سال گذشته و بهبود برخی از شاخص‌ها خبر داد و اضافه کرد: براساس مجوزی که از وزارت بهداشت و درمان گرفته‌ایم باید 430 پرستار در استان جذب شوند تا شاخص‌ها در این حوزه بهبود پیدا کند.

به گزارش فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: ما برای رسیدن به شاخص و استاندارد کشوری به جذب 500 پرستار نیاز داریم تا به وضعیت حضور 2.2 دهم درصد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی برسیم.

قبادی نقش پرستاران را در بهبود و اصلاح بسیاری از فرآیندهای حوزه سلامت خاطر نشان کرد و بیان داشت: با توجه به تاکید وزیر بهداشت در کاهش ساعات کار پرستاران و همچنین نرخ‌گذاری و تعرفه خدمات پرستاری امیدواریم بسیاری از معضلات و نواقص کار در این حوزه برطرف شود.

وی از اجرای طرح کاهش ساعات کار پرستاران در استان خبر داد و افزود: براساس قانون جدید ساعات کار پرستاران بین 1.5 تا هفت ساعت در هفته کم شده است.

قبادی از ممنوعیت اضافه کار پرستاران خبر داد و اظهار داشت: پرستاران کمتر از حق خود دریافت نمی‌کنند و در این راستا بیش از 80 ساعت اضافه کار برای حقوق و مزایای آنها محاسبه می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شیفت‌های کاری را برای آنها اجباری اعلام کرد و ادامه داد: پرستاران موظف هستند در شیفت‌های مختلف کار کنند و به یقین هر پرستاری که تجربه بیشتری دارد، بیشتر شیفت می‌ماند.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای قوانین جدید در این حوزه برخی از نگرش‌ها و قوانین سابق اصلاح شده و وضعیت روند رو به بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول