اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم یزد در انتخابات مجلس نهم:

قوانین مربوط به سختی کار پرستاران را با جدیت پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری فارس: منتخب مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی قوانین مربوط به سختی کار پرستاران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

قوانین مربوط به سختی کار پرستاران را با جدیت پیگیری می‌کنیم

صالح جوکار صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار در جمع پرستاران استان یزد اظهار داشت: قوانین مرتبط با سختی کار پرستاران به ویژه پرستاران بخش‌های اورژانس، سی‌.سی‌.یو و آی.سی.یو در مجلس با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرستاری یک حرفه الهی و انسانی است، بیان کرد: در دین مبین اسلام به ویژه در سیره معصومین(ع)، پرستاران همواره مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.

جوکار با اشاره به نقش پرستاری حضرت زینب(س) از برادر و پدر بزگوارشان هم‌چنین حضرت امام حسین و امام سجاد(ع) تصریح کرد: تنها اسوه و الگویی که می‌شود برای پرستاران انتخاب کرد، حضرت زینب(س) است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پرستاران در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی ادامه داد: پرستاران در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه ایستادند و به مجروحان کمک نموده و از جان خود مایه گذاشتند.

وی با بیان اینکه نقش پرستاری در فرهنگ دینی ما بسیار ارزنده است، افزود: این فرشتگان سفیدپوش در بیمارستان‌ها به دل‌های ناامید امید می‌دهند، که این مهم ارزش کار پرستاران را افزایش می‌دهد.

جوکار با اشاره به معیشت و سختی در زندگی پرستاران خاطرنشان کرد: از نظر جایگاه اجتماعی باید حمایت‌های لازم از پرستاران صورت گیرد و قوانین جدید در راستای تسهیل امور آنها تصویب شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرایی شدن قوانین مجلس هشتم اظهار امیدواری کرد: با تحقق این امر جایگاه پرستاران در جامعه روز به روز ارتقاء یابد.

وی هم‌چنین با اشاره به اجرایی شدن طرح ارتقاء قانون بهره‌وری در کشور افزود: این طرح در استان یزد نیز اجرایی شده است.

جوکار یادآور شد: در بخش تعرفه‌های خدمات پرستاری نیز دولت باید قوانینی اجرا کند تا در بیمارستان‌های خصوصی نیز این قوانین اجرا شود و پرستاران این بیمارستان‌ها نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این مراسم 50 نفر از پرستاران نمونه بیمارستان‌های استان یزد با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تجلیل شدند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول