اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت امسال

10 هزار پرستار استخدام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری 10 هزار پرستار استخدام می‌شوند، علاوه بر این امسال ایرادات قانون ارتقای بهره‌وری برطرف می‌شود.

10 هزار پرستار استخدام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، غضنفر میرزابیگی ظهر امروز در جمع پرستاران گناباد در سالن شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی این شهر، اظهار کرد: پرستاری تلفیقی از علم، حرفه، هنر، مهارت و شغل است چرا که با اصول علمی سر و کار دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستاران در قبال مسئولیت‌های خود پاسخ‌گو هستند و در این راستا پرستاری قوانین و مقررات خاص خود را دارد و در تمام لحظات زندگی انسان از تولد گرفته تا مرگ سر و کار دارد.

وی افزود: پرستاران باید نهضت خودباوری و امید به آینده را در خود تقویت کنند و این در حالی است که پرستاری امروز در کشور جایگاه خود را پیدا کرده است.

میرزابیگی با اشاره به نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: سازمان نظام پرستاری خود را موظف می‌داند که کار ویژه‌ای را انجام دهد چرا که استفاده از بسیاری از تجهیزات در بیمارستان‌ها توسط پرستاران است، بنابراین با این نگاه کارگروهی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد جمعیت نظام سلامت کشور را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: استانداردهای حرفه‌ای پرستاری باید تعریف شود که به دنبال آن هم مردم، هم پرستاران و هم سازمان نظام پرستاری وظایفشان مشخص باشد، چرا که اگر استانداردهای نیروی انسانی تعریف شود پرستاران بعد از استخدام از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما هنوز به اهداف قانونی نرسیده‌ایم، افزود: کمبود نیرو دلیل این امر است و این در حالی است که در این راستا اردیبهشت‌ماه سال جاری 10 هزار پرستار استخدام می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: براساس قانون ارتقای بهره‌وری استخدام 23 هزار پرستار نیاز بود، که از تعداد این 23 هزار نفر تنها 18 هزار نفر پرستار بودند.

میرزابیگی گفت: در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی نیم تا 0.7 نفر پرستار در 24 ساعت است که باید به 1.5 نفر برسد، که بر این اساس 2 برابر وضع فعلی به پرستار نیاز داریم که به صورت دولتی و غیردولتی پیگیر هستیم.

میرزابیگی تصریح کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری به 10 هزار نفر رسیده است و با این آمار می‌‌توانیم به اهدافی که داریم برسیم.

وی با بیان اینکه در مسیر حرفه‌ای شدن تخصص‌گرایی حرفه‌ای، پرستاری را هدف گرفتیم، گفت: براساس توافقی که با وزارت بهداشت انجام شده، قرار شده که در آیتم‌های بیمارستان‌هایی که ارزشیابی می‌شوند ارزشیابی پرستاری نیز مدنظر قرار گیرد.

میرزابیگی با بیان کارهای انجام شده توسط سازمان در سال 90 گفت: اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش دولتی، پرداخت بدی آب و هوا و استخدام 23 هزار نیروی بالینی که 18 هزار نفر آنها پرستار بودند از جمله این اقدامات بوده است.

وی گفت: سال 91 سالی است که ایرادات قانون ارتقای بهره‌وری در جاهایی که اشکال دارد رفع شود و در جاهایی که اجرا نشده اجرا شود و نقشه راه پرستاری تدوین گردد.

میرزابیگی افزود: اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری بسیار سنگین‌تر از قانون ارتقای بهره‌وری است، چرا که به ازای 527 خدمت موجود در این زمینه 527 موضوع مهم تعرفه‌گذاری وجود دارد و از دیگر برنامه‌های سال 91 است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول