اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش قزوین خبر داد

بازسازی بیش از 60 درصد موزه تعلیم و تربیت قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 60 درصد بازسازی مدرسه دیانت برای تبدیل به موزه تعلیم‌ و تربیت انجام شده است.

بازسازی بیش از 60 درصد موزه تعلیم و تربیت قزوین

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات کافی مدرسه دیانت برای تبدیل به موزه تعلیم‌ و تربیت استان قزوین 100 درصد بازسازی می‌شود.

وی افزود: طراحی نقشه و موقعیت مکانی این مدرسه مشخص شده و مسئولان نوسازی مدارس استان قزوین اجرای این طرح را از سال گذشته به عهده گرفتند.

حبیبی با بیان اینکه مدرسه دیانت به عنوان نخستین مدرسه آموزش و پرورش رسمی استان قزوین با قدمت بیش از 100 سال بازسازی و به موزه تعلیم و تربیت تبدیل می‌شود، گفت: در این موزه آثار ارزشمند معلمان گذشته به نمایش گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول تقویت پیوند معلمان گذشته و امروز، تبادل تعاملات فکری و انتقال تجارب معلمان دیروز به معلمان و دانش‌آموزان امروز را از جمله اهداف موزه تعلیم و تربیت قزوین عنوان و بیان کرد: با جمع‌آوری آثار با ارزش معلمان گذشته و به نمایش گذاشتن آنها در این موزه، معلمان و دانش‌آموزان امروز از تجربیات و ارزش‌های فکری معلمان گذشته برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این مدرسه توسط مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال بازسازی است که بعد از پایان بازسازی، به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

حبیبی بیان کرد: تاکنون برخی از آثار با ارزش معلمان گذشته توسط آموزش و پرورش جمع‌آوری شده که بعد از بازسازی مدرسه دیانت این آثار و آثار با ارزش جمع‌آوری شده دیگر از معلمان گذشته به این محل انتقال می‌یابد.

 

احداث مدرسه‌ای با نمادی از الگوی اسلامی و ایرانی

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین با بیان اینکه مدرسه‌ای باید برای آموزش دانش‌آموزان و معلمان فراهم شود تا آنها با ورود به این مدرسه با مفاخر استانی، با نمای اسلامی و الگوی ایرانی آشنا ‌شوند، گفت: استان قزوین با توجه به طرح بنیادین آموزش‌ و‌ پرورش در ارتباط با مدرسه‌ای با نمادی از الگوی اسلامی، ایرانی و استانی، عملیات اجرایی احداث این مدرسه را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه یک مجتمع آموزشی با حداقل پنج هزار متر مربع با نماد الگوی ایرانی اسلامی و نماد محلی در استان قزوین احداث می‌شود، گفت: این طرح در دبیرستان شهیدی سابق جنب بیمارستان کوثر که اکنون مدرسه‌ای غیر فعال است احداث می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: احداث این مدرسه با نماد الگوی اسلامی و ایرانی برای ساخت‌ و سازهای مدارس دیگر الگو می‌شود تا همه مدارس استان با این نماد ساخته و بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه این مدرسه باید سال گذشته در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می‌شد، بیان کرد: عدم تأمین اعتبار به موقع، علت تأخیر این بازسازی بوده و مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش می‌کنند تا با تخصیص تأمین اعتبار در زمان کوتاه‌تری این مدرسه را در اختیار آموزش‌ و‌ پرورش قرار دهند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول