اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

جریان‌های انحرافی در جذب عناصر آموزش و پرورش ناکام بوده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان‌های انحرافی از آغاز انقلاب تاکنون تلاش گسترده‌ای در جذب عناصر تأثیرگذار آموزش و پرورش کرده‌اند اما همواره در این زمینه ناکام بوده‌اند.

جریان‌های انحرافی در جذب عناصر آموزش و پرورش ناکام بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر دوشنبه در جمع فرهنگیان استان کرمان اظهار داشت: آموزش و پرورش در پیدایش انقلاب اسلامی نقش ارزنده‌ای داشت.

وی بیان کرد: این نهاد در بسیج جوانان برای حضور در صحنه انقلاب اسلامی و در تداوم این انقلاب تأثیر دارد.

خاتمی عنوان کرد: آموزش و پرورش کانون نیروهای متعهد و حزب‌اللهی است زیرا طاغوت نتوانست این نهاد را تسخیر کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جریان‌های انحرافی از آغاز انقلاب تاکنون تلاش گسترده‌ای در جذب عناصر تأثیرگذار آموزش و پرورش کرده‌اند اما همواره ناکام بوده‌اند.

خاتمی اذعان کرد: جریان‌های انحرافی همیشه با توری که برای نیروهای آموزش و پرورش پهن کرده‌اند، امید صید فراوان داشته‌اند اما موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در موفقیت و یا ناکامی یک حکومت نقش اساسی دارد، افزود: مقام معظم رهبری تأثیرگذاری آموزش و پرورش را بیش از سینما و تلویزیون می‌دانند.

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های آموزش و پرورش آرمانی بیان کرد: معلمان دانشمند، متعهد، با بصیرت و باانگیزه ستون فقرات آموزش و پرورش هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر معلم ما عشق به کار نداشته باشد و جایگاه عظیم کار خود را نداند، یک کارمند است.

خاتمی تصریح کرد: کارمند بودن اشکال ندارد اما کارمند بودن یک معلم تأثیر بایسته را نمی‌گذارد.

وی گفت: معلمی که وظیفه خود را فقط تدریس می‌داند، یک کارمند است اما معلمی که به مشکل دانش‌آموز رسیدگی می‌کند، دارای انگیزه است.

خاتمی با اشاره به اینکه نگاه ما به معلمان باید نگاه سرمایه‌ای باشد، بیان کرد: معلمان سرمایه و ذخیره کشور هستند و بر این اساس باید برای حفظ و بارور شدن این قشر تلاش کنیم.

وی برگزاری دوره‌های بصیرتی برای معلمان را ضروری خواند و اظهار داشت: معلمان باید در زمینه امور مختلف تحلیل‌هایی را ارائه کنند.

خاتمی با بیان اینکه کشور ما پر موج است و هر از چندگاهی مسئله جدیدی در کشور ایجاد می‌شود، تصریح کرد: باید به معلمان بها داد و برای آنها جلسه‌های گفت‌و‌گو برپا کرد.

وی عنوان کرد: آنتن‌های رسانه‌های بیگانه در بعضی از خانه‌ها نفوذ کرده و دین، اخلاق و شرف مردم را هدف قرار داده است.

خاتمی گفت: آموزش و پرورش آرمانی، آموزش و پرورشی است که معلمانش در خط مقدم بصیرت، اعتقاد و انگیزه دینی باشند.

وی تصریح کرد: تمام دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از جمله مدیر، ناظم و معلم باید بچه‌های مردم را امانت الهی در دست خود بدانند.

خاتمی شرط حفظ امانت را تثبیت و رشد اعتقادات دانست و بیان کرد: پرورش شخصیت‌های تأثیرگذار در جامعه افتخار یک معلم است.

امام جمعه موقت تهران تربیت صحیح سیاسی نسل امروز را یکی دیگر از ویژگی‌های آموزش و پرورش آرمانی برشمرد و بیان کرد: دانش‌آموزان ما باید دشمن‌شناس باشند و از دشمن و فرهنگ دشمن نفرت داشته باشند.

خاتمی از معلمان خواست تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برای دانش‌آموزان بیان کنند و این نسل را مانند نسل انقلاب استکبارستیز تربیت کنند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول