اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

تنها 30 درصد زنان و دختران ایرانی ورزش می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به کم توجهی به ورزش بانوان در سطح جامعه، گفت: طبق آمار موجود تنها حدود 30 درصد بانوان ما ورزش‌کار هستند.

تنها 30 درصد زنان و دختران ایرانی ورزش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد زمان ابطحی صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند اظهار داشت: در این جلسه به بررسی چالش‌های پیش روی ورزش بانوان شهرستان بیرجند می‌پردازیم.

وی با اشاره به هدف برگزاری جلسات گروه کاری و کارشناسی اجتماعی و فرهنگی شهرستان بیرجند ابراز داشت: این کارگروه قصد دارد با پرداختن به مهم‌ترین مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان بیرجند، پیشنهادات برگرفته از نظرات کارشناسان مربوطه را جمع‌آوری کرده و آنها را به مراجع بالادستی به منظور ارائه طرح و برنامه برای رفع مشکل ارسال کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند ادامه داد: حضور اصحاب رسانه و انعکاس اخبار جلسات برگزار شده سبب می‌شود که توجه مردم و مسئولان به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلب شود و برگزاری این جلسات تلنگری خواهد بود تا آنها به حساسیت و اهمیت موضوع بیش‌تر پی ببرند.

*انسان در قبال حفظ، سلامت و رشد جسم خود در پیشگاه خداوند مسئول است

ابطحی در بخش دیگری از سخنانش، هدف خداوند از خلقت انسان را تعالی و کمال او دانست و افزود: انسان از دو بعد مادی و معنوی قابلیت رشد دارد، که یکی از وجوه هویت انسان، وجه جسمانی اوست که در قبال حفظ، سلامت و رشد آن در پیشگاه خداوند مسئول است.

وی ورزش را ابزاری اصولی و کارآمد برای سلامت جسم و پرورش روح انسان دانست و افزود: سلامتی دختران و زنان که حدود نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند احراز دو نقش مادری و همسری و تأمین سلامت خانواده و اجتماع توسط بانوان را از جمله مهم‌ترین دلایل لزوم توجه به ورزش بانوان دانست.

ابطحی حضور شایسته و با نشاط بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و استفاده از ظرفیت موجود در این قشر عظیم جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: «پرداختن به ورزش بانوان که در تأمین سلامت و نشاط زنان و دختران نقش اساسی دارد، اقدامی به جا و بلکه ضروری به نظر می‌رسد.»

*ورزش بانوان در مقایسه با ورزش آقایان، رشد مطلوبی نداشته است

وی با اشاره به پیشرفت‌های ورزش بانوان در چند سال اخیر تصریح کرد: «بررسی میزان رشد ورزش بانوان در عرصه‌های داخلی و خارجی هر چند گواه پیشرفت ورزش بانوان است، اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که در مقایسه با ورزش آقایان به دلیل وجود محدودیت‌های اجتماعی و عوامل دیگر از رشد مطلوبی برخوردار نیست.»

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند ادامه داد: به طوری که با توجه به برابری تقریبی تعداد زنان و مردان در جامعه کنونی، بر اساس آمار موجود مردان حدود 9 برابر بیش‌تر از زنان ورزش می‌کنند و کمتر از 30 درصد زنان و دختران ما ورزش‌کار هستند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول