اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان:

هدف کمیته بازی‌های کودکان نهادینه کردن فرهنگ ورزشی در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: هدف از تشکیل کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان که یکی از 23 کمیته هیئت ورزش‌های همگانی را شامل می‌شود نهادینه کردن فرهنگ ورزشی در جامعه است.

هدف کمیته بازی‌های کودکان نهادینه کردن فرهنگ ورزشی در جامعه است

نوربخش باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان از جمله این کمیته‌ها است که با هدف آشنا کردن کودکان با الفبای اولیه ورزش و عمومی‌سازی ورزش در جامعه از طریق کودکان شکل گرفته است.

وی افزود: کودکان تبلور شادابی، نشاط و طراوت هستند و از طریق آنها به راحتی می‌توان فرهنگ ورزش‌های همگانی را در خانواده‌ها و جامعه گسترش داد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان ایجاد و گسترش مراکز استاندارد دولتی برای کودکان را از دیگر اهداف این کمیته دانست و تأکید کرد: تربیت و آموزش نیروهای متخصص در زمینه کودکان و ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی کودکان به کمک ورزش از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است و سازمان‌هایی مانند بهزیستی، و سازمان‌های ان.جی.او در این راه به ما کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته زنگ ورزش در 60 مهدکودک به صدا درآمد، درباره برنامه‌های سال جدید بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و حرکتی ویژه مربیان مهدهای کودک‌ با همکاری سازمان بهزیستی از جمله برنامه‌های سال جاری کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان است.

باقری با بیان اینکه برنامه‌‌های این کمیته، کودکان شیرخوار تا شش ساله را دربر می‌گیرد، ادامه داد: برگزاری جشنواره روروک‌ها ویژه کودکان زیر دو سال، جشنواره پسران آهنین و جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی توسط کودکان از دیگر برنامه‌های این کمیته در راستای تشویق کودکان به ورزش است.

*‌ اصفهان میزبان همایش کشوری بازی‌ها و تفریحات کودکان می‌شود

رئیس کمیته ورزش‌های همگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان به عنوان مرجعی در سطح کشور مطرح شده در سال جاری اصفهان میزبان همایش کشوری مسئولان کمیته‌های بازی‌ها تفریحات کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئول کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان در سازمان بهزیستی نیز فعال است، اضافه کرد: طرح‌‌های ارزنده ارائه شده توسط مسئول کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان سبب شده به نوعی این کمیته ره صد ساله را یک شبه طی کند و این طرح‌ها مرجعی برای سایر کمیته‌های بازی‌ها و تفریحات کودکان در استان‌های دیگر باشد.

*‌ سازمان‌ها از ورزش کارکنان حمایت کنند

باقری تصریح کرد: هیئت ورزش‌های همگانی سال گذشته اقدام به تشکیل کمیته بازی‌ها و تفریحات کودکان کرد و امسال قصد دارد ورزش کارکنان دولت را راه‌اندازی کند که این موضوع نیازمند همکاری تمام نهادها و سازمان‌ها است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای مادران داریم چرا که اگر آنها سالم باشند کودکان سالمی نیز پرورش می‌دهند و در آینده نیز جامعه‌ای پرنشاط را شاهد هستیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول