اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

اردبیل 52 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: استان اردبیل هم اکنون بیش از 52 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در هیئت‌ها و مراکز مختلف ورزشی دارد.

اردبیل 52 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌ها و فضاهای در حال توسعه ورزش در اردبیل اظهار داشت: در کنار این تعداد ورزشکار سازمان یافته در استان اردبیل حدود پنج هزار مربی و داور نیز در سطوح مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی با یادآوری این‌که حرکت برای رسیدن به نقطه ایده‌آل در حوزه ورزش و جوانان نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و اصولی است، تصریح کرد: حمایت و واگذاری امکانات که مسئولان در این حوزه تعیین می‌کنند به نظر می‌رسد به رونق بیشتر حوزه ورزش و تکاپوی جوانان تبدیل شود و ما با پیگیری‌های مستمر سعی داریم با تکمیل پروژه‌های نیمه‌‌تمام ورزش همگانی را نیز توسعه و تعمیق دهیم.

پازاج از کسب 520 مقام آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران خبر داد و خاطر نشان کرد: تیم‌های ورزشی استان اردبیل بیش از 87 مقام کسب کرده که شامل دو مقام در مسابقات پارالمپیک، 23 مقام بین‌المللی، 9 مقام آسیایی و حدود 70 مقام کشوری است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بیشتر موفقیت‌های ورزشی استان در رشته انفرادی بوده ولی سعی داریم با حمایت از تیم‌های ورزشی مختلف به تقویت رشته‌های تیمی بپردازیم.

وی ادامه داد: این توسعه نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت بخش خصوصی و همچنین صاحبان صنایع از تیم‌های باشگاهی است.

به گزارش فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون تیم‌هایی در رشته فوتبال، فوتسال و برخی تیم‌های دیگر در استان در سطوح لیگ‌های کشوری بازی می‌کنند که نیاز به حمایت جدی مالی دارند که در این زمینه رایزنی‌هایی آغاز شده است.

پازاج در ادامه گفت: ‌پایه و اساس ورزش قهرمانی به یقین ورزش همگانی است و کشورهایی که امروزه در رشته‌های مختلف ورزشی صاحب عنوان هستند از سال‌ها قبل در بخش ورزش‌های همگانی سرمایه‌گذاری کردند.

وی برگزاری ورزش همگانی پیاده‌روی با خانواده را به صورت یک رسم معمول در اردبیل توصیف کرد و افزود: در این زمینه یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص یافته بود که در ترویج ورزش همگانی و فرهنگ سلامت صرف شده است.

پازاج تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ورزش همگانی نهادینه شده و خانواده‌ها به صورت درست و علمی به تقویت اقدامات و فعالیت‌های بدنی و حفظ تندرستی بپردازند.

این مسئول در پایان اظهار داشت: دست زدن به چنین اقداماتی سبب می‌شود تا امر ورزش به شایستگی نهادینه شود و موفقیت‌های استان در مسابقات المپیک، جهانی و کشوری و کسب مدال‌های رنگین تضمین شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول