اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ورزش و جوانان کرمان:

المپیاد کرمانیان ورزش استان را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برگزاری مسابقات المپیاد کرمانیان می‌تواند ورزش کرمان را در کشور بهبود بخشد.

المپیاد کرمانیان ورزش استان را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نشست هماهنگی المپیاد ورزش کرمانیان پیش از ظهر امروز با عنوان همگام با ولایت در محل دفتر مشترک هیئت‌های ورزشی استان کرمان برگزار شد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در این نشست گفت: اهمیت دادن به ورزش بانوان یکی از اولویت‌های کاری ما باید باشد و قطعاً اگر بانوان بتوانند همگام با آقایان مدال بگیرند می‌توانند رتبه استان را در کشور بسیار ارتقا دهند.

محمد فولادی اظهار داشت: برگزاری المپیاد کرمانیان می‌تواند تمرین خوبی برای المپیاد ایرانیان باشد که قرار است دوباره در سال جاری راه‌اندازی شود و از این بابت ما از استان‌های دیگر کشور یک قدم جلوتر هستیم.

وی خاطر ‌نشان کرد: می‌توانیم با برگزاری اینگونه المپیادها رتبه کرمان را از 16 در ورزش کشور به نصف تقلیل دهیم و در واقع جایگاه ورزش کرمان را در کشور ارتقا دهیم.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست هماهنگی نهایی پیرامون نحوه برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کرمانیان است که می‌تواند در خلاء برگزاری المپیاد ایرانیان فرصت مناسبی برای ورزش استان در راستای شناسایی و جذب استعدادهای ورزشی استان باشد.

عباس ارجمند خاطر ‌نشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در برنامه سفر رئیس جمهور پیش‌بینی شد، انجام المپیاد کرمانیان بود که توانستیم با جذب حداقل 40 درصد اعتبارات نسبت به اجرای این طرح اقدام و برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: از یک ماه گذشته برنامه‌های برگزاری این المپیاد در شش شهرستان طرح‌ریزی شد و هم اکنون آیین‌نامه اجرایی این مسابقات مدون شده است.

ارجمند تصریح کرد: این المپیاد قرار است از 24 تا 31 تیر ماه سال جاری با شرکت حدود 20 هیئت ورزشی به استثنای ورزش‌های توپی و تیمی نظیر فوتبال در استان کرمان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شود.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی کرده‌ایم که تمام رده‌ها حداکثر تا رده سنی جوانان در این مسابقات شرکت کنند تا پشتوانه ورزشی خوبی برای استان کرمان در سال‌های آینده صورت گیرد.

ارجمند با اشاره به اینکه در این المپیاد ملاک ارزیابی، امتیازات جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: مدال طلا در این مسابقات پنج امتیاز، مدال نقره سه امتیاز و مدال برنز یک امتیاز دارند و علاوه بر این در برگزاری این المپیاد ابتدا به رشته‌های پایه و سپس به رشته‌های مدال‌آور و قهرمانی‌ توجه شده است.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از رؤسای هیئت‌های ورزشی و مسئولان ورزش استان برگزار شد، حاضران به ارائه راهکارها و پیشنهادهایی نسبت به چگونگی برگزاری المپیاد پرداختند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول