اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان:

رمز اقتدار کشور در گرو یکپارچگی ملی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان گفت: رمز اقتدار کشور در گرو تعامل یکپارچگی ملی است.

رمز اقتدار کشور در گرو یکپارچگی ملی است

محسن چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در سال‌های اخیر اظهار کرد: دانشجویان امروز با الگوگیری از میراث ماندگار امام راحل و شهدا با قدرت هر‌چه بیشتر در مسیر تقوا و فراگیری علوم مختلف حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و مورد نظر تنها در سایه‌سار ولایت به دست می‌آید، اضافه کرد: ضرورت انسجام و اتحاد اسلامی برای پیشبرد تمام اهداف مدنظر و دستیابی به اقتدار و توسعه حد‌اکثری همواره باید در افق دید مردم و مسئولان کشور قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان و نخبگان دانشگاهی برای عمران و توسعه کشور تصریح کرد: رمز پیروزی و اقتدار با تعامل و یکپارچگی ملی برای ساختن یک کشور آباد و توسعه‌یافته مهیا می‌شود.

چگینی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و لزوم حمایت جدی‌تر مسئولان از فعالیت‌های دانشجویی در سراسر کشور تشریح کرد: برپایی محافل معرفتی و بصیرتی، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی و همایش مصیب عظمی در  مسجد این دانشگاه، تعمیق دانشجویان با سیره و رفتار علوی با برگزاری دوره‌های مختلف عقیدتی، بهره‌گیری دانشجویان در طرح‌های فرهنگی و مذهبی، اجرای برنامه‌های پرنشاط  دینی و برپایی نشست مقاومت در سالروز فتح و آزادی خرمشهر با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد تاکستان نمونه‌ای از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان نسبت به مسائل کلیدی نظام اسلامی مانند تبیین ولایت فقیه و آشنایی دانشجویان با مباحث بصیرتی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سال گذشته مراسم بزرگ 9 دی با تلاش و همت معاونت سیاسی بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد تاکستان با سخنرانی یکی از اساتید برجسته کشور در این دانشگاه برگزار شد.

* اعزام 300 نفر از دانشجویان به اردوی راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با اشاره به اعزام 300 نفر از خواهران و برادران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان به اردو‌ی راهیان نور بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدت زمان برگزاری اردوی راهیان نور، استفاده از چند راوی با تجربه، برپایی محافل مذهبی در مکان استقرار دانشجویان در شهر اهواز و همچنین توزیع صدها عنوان کتاب و بسته تخصصی مهدویت‌شناسی و بصیرت‌افزایی در میان دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان در حین برگزاری اردوی راهیان نور بوده است.

* اجرای برنامه‌های هنری در حوزه مهدویت

چگینی با اشاره به برنامه‌های هنری و فاخر مرتبط با مباحث عرفان‌های نوظهور و مهدویت‌شناسی که در سال گذشته توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد تاکستان برپا شد، عنوان کرد: اکران تله‌فیلم مستند ظهور و برگزاری جلسات نقد و بررسی این مستند با حضور کارشناسان و اساتید حوزه بررسی و تحلیل جزو برنامه‌های هنری این واحد دانشجویی بوده است.

وی با اشاره به دیدار بسیجیان دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان با مراجع عظام تقلید و همچنین نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری با همکاری و تعامل بیشتر نهاد فرهنگی در دانشگاه قصد داریم که این دیدارها را تداوم دهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با اشاره لزوم اهتمام جدی و توجه دائم به خانوداه‌ها و والدین معظم شهدا در سراسر کشور تصریح کرد: بازدید‌های ماهانه و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا سطح شهرستان تاکستان با حضور تعدادی از دانشجویان بسیجی برگزار می‌شود.

چگینی اضافه کرد: همایش بزرگ تجلیل از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو هرساله در اواسط آبان ماه در دانشگاه آزاد تاکستان با حضور پرشور دانشجویان و مسئولان سطح شهرستان برپا می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان به ویژه اقشار مختلف دانشجویان با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه بیان کرد: همایش پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از گرایش جوانان به سوی استعمال دخانیات هر ساله با دعوت از اساتید و کارشناسان برجسته در این دانشگاه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان افزود: در سال جاری همچنین همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاش بسیج دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد.

چگینی با اشاره به استعداد ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در رشته‌های مختلف ورزشی و فعالیت‌های انجام شده در این بخش توضیح داد: برگزاری مسابقات تیر اندازی، طناب‌کشی ویژه کارمندان و همچنین برگزاری لیگ فوتبال درون‌دانشگاهی از مهم‌ترین فعالیت‌های ورزشی بسیج دانشجویی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی که هر ساله در ایام‌الله دهه فجر توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار می‌شود بسیار متنوع و فراوان است، افزود: اجرای مسابقات پیامکی و برپایی سلسله همایش‌های بررسی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده در این دهه فجر بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با اشاره به فعالیت‌های متنوع و مختلفی که هرساله در هفته بسیج در این دانشگاه انجام می‌شود، تشریح کرد: تجلیل از بسیجیان نام‌آور در عرصه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی و راهیان نور، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ تاکستان و اطراف آن و شرکت در همایش بزرگ بسیجیان این شهرستان از برنامه‌های شاخص و محوری است که هر ساله با تلاش و همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان اجرا می‌شود.

چگینی عنوان کرد: نمایشگاه‌های مختلف کتاب، آثار و تولیدات فرهنگی در سطح دانشگاه هر‌ساله با تلاش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و مسئولان بسیج دانشجویی این دانشگاه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای جشن‌های غدیر همزمان با هفته ولایت و بصیرت در کشور به ویژه این دانشگاه ادامه داد: مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی غدیر از جمله برنامه‌های شاخص و محوری است که با تعامل و همکاری مسئولان شهرستان تاکستان به صورت گسترده با شرکت بیش از یک‌هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان اعلام کرد: حلقه‌های شجره طیبه صالحین به صورت مداوم با شرکت فراوان دانشجویان در دانشگاه در حال برگزاری است.

چگینی با اشاره به برنامه‌های اختصاصی بسیج برای دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان بیان کرد: اهدای هدیه و بسته‌های فرهنگی، اجرای نمایش و سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی همزمان با ورود دانشجویان جدید به این دانشگاه هرساله در مهر ماه انجام می‌شود.

* ضروریت برگزاری دوره‌های طرح ولایت

وی در خاتمه با بیان ضرورت و اهمیت برگزاری دوره‌های طرح ولایت دانشجویان در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان هر‌ساله با نام‌نویسی و اعزام صد‌ها تن از دانشجویان به طرح ولایت در استان قزوین توانسته در این زمینه جایگاه مطلوبی نسبت به سایر دانشگاه‌ها در این عرصه پیدا کند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول