اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

افزایش اقتدار کشور منوط به تولید علم در بستر فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: برای افزایش اقتدار، امنیت و استقلال کشور باید نهضت تولید علم و فرهنگ غالب شدن علمی و دانش‌بنیان در بستر فرهنگ دینی ایجاد شود.

افزایش اقتدار کشور منوط به تولید علم در بستر فرهنگ دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست با پژوهشگران منتخب استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به اینکه کشورهای استکباری با تولیدات دانش‎بنیان از دانش هسته‎ای می‎توانند جهان را در کنترل و تحت سلطه خود در آورند با گسترش این دانش در کشورهای مستقل مخالف هستند.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و مقابله با تحریم و تهدیدهای استکبار جهانی باید با تکیه بر تولیدات علمی زمینه افزایش ثروت و قدرت ملی را فراهم کرد.
صفایی‌بوشهری یادآور شد: اگر کشوری در عرصه تولید صنایع نظامی و دفاعی محتاج باشد در برابر تهاجم مغلوب می شود.
وی ادامه داد: در صورت خرید تجهیزات پیشرفته دیگر کشورها نیز وابستگی و درنهایت منجر به شکست آن کشور خواهد شد.
امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی جهان که علم محور، دانایی‌بنیان و در فضای سلطه جهانی هم قدرت تهاجم با علم رقم می‌خورد قدرت پاسخگویی نیز از بستر دانش می‎گذرد.
صفایی بوشهری اظهار داشت: در مقطعی از تاریخ، سرزمین ایران مرجمعیت علمی داشت و دانشمندان برجسته‌ای از جمله ابوریحان و ابن سیناها مایه فخر و مباهات بودند اما در مدت زمان مدیدی نیز به دلیل وابستگی، بی‎تدبیری پادشان و خواص بی بصیرت کشور تحت سیطره و وابستگی بود.
امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی که نگاه مقام معظم رهبری بر انجام کارهای دانش بنیان است باید با تدوین نقشه جامع علمی کشور و فراهم کردن بستر و تامین اعتبار لازم بخشی از عقب‎ماندگی از طریق انجام امور علمی و پژوهشی برطرف شود.
وی با بیان اینکه پژوهش تنها راه تولید علم است افزود: پژوهش فرایند نظام مند تولید علمی است که اگر منجر به نتیجه هم نشود سرفصل جدیدی فراروی محققان می‎گشاید.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول