اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران:

ورزش به ابزاری برای نمایش اقتدار کشورها تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران گفت: امروز بسیاری از کشورها از ورزش برای نشان دادن اقتدار نظامشان استفاده می‌کنند.

ورزش به ابزاری برای نمایش اقتدار کشورها تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن غفوری‌فرد در همایش اخلاق اسلامی در ورزش که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امروز ورزش از بعد فردی خارج شده و ابعاد دیگری از قبیل سیاسی و اجتماعی پیدا کرده است، اظهار داشت: ورزش چون از پدیده فردی به اجتماعی تبدیل شده است، بحث اخلاق در آن نیز ضرورت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز نسبت به امر ورزش توصیه‌های فراوانی صورت گرفته است، بیان داشت: در قرآن آمده است اگر قدرت علمی و قدرت جسمانی در کنار یکدیگر و در راه صحیح به‌کار گرفته شود به ارزش تبدیل خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هدف اصلی بعثت خود را تکمیل کردن مکارم اخلاقی ذکر کرده است، تصریح کرد:  اگر هدف اصلی دین مبین اسلام تکمیل کردن مکارم اخلاقی است پس قوانین آن را نیز باید وضع کرده باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که پیامبر اکرم(ص) فرموده است امروز جهانی شده است و بشر بر اساس فطرت خود آن را پذیرفته است، بیان داشت: ادبیات ما مملو از ارزش‌های اخلاقی است و ما باید تلاش کنیم تا این ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج کنیم.
غفوری‌فرد با بیان اینکه ارزش‌های اخلاقی در تمام زوایای ورزش تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: در ورزش پیچیدگی‌های اخلاقی بسیار زیادی وجود دارد و در اخلاق ورزشی انسان هم باید به مسائل خرد توجه کند و هم به مسائل کلان توجه داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها از ورزش برای نشان دادن اقتدار نظامشان استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق اسلامی باعث بقاء ورزش خواهد شد و اگر ورزشکاران ما با اخلاق اسلامی در میادین حرفه‌ای و جهانی حاضر شوند تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهند داشت.
دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران اضافه کرد: اخلاق اسلامی در ورزش باعث جلب اعتماد خانواده‌ها نسبت به ورزش می‌شود و آنها با خیال راحت به فرزندان خود اجازه می‌دهند تا در اماکن ورزشی حاضر شوند.
انتهای پیام/خ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول