اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

دستگاه‌ها نقش خود را برای ارتقای شاخص‌های کتاب ایفا کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید سهم و نقش خود را برای ارتقای شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در جامعه ایفا کنند.

دستگاه‌ها نقش خود را برای ارتقای شاخص‌های کتاب ایفا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدکریم سجادی ظهر امروز در نخستین نشست کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی گفت: تمام دستگاه‌ها برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مسئولیت داشته و برای ارتقای شاخص‌ها باید بکوشند.

وی افزود: امروز برای کتاب و کتابخوانی رقبای سنگین اعلام موجودیت کرده‌اند، لیکن کتاب نشاط و شادابی و جایگاه خودش را حفظ کرده است.

سجادی تصریح کرد: نقش کتاب در مقایسه با سایر رسانه‌ها اثربخش‌تر و تأثیرگذاری آن بیش از سایر حوزه‌ها است.

وی اظهار داشت: البته کتاب و کتابخوانی یک ظرفیت بزرگ برای مصون‌ ماندن جوانان از آسیب‌ها به‌ ویژه در شرایط جنگ نرم دشمنان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر پرداخت بدهی‌های شهرداری‌ها از محل نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به ‌ویژه شهرداری بجنورد باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و اگر بخواهند در این زمینه کوتاهی کنند و حق کتابخانه‌ها را پرداخت نکنند، میزان بدهی را رسانه‌ای خواهیم کرد.

به گزارش فارس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی در این نشست با اشاره به رشد شاخص‌های کتابخوانی در استان طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل خود اظهار داشت: طی سال گذشته یک ‌میلیون و 14 هزار و 63 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان به اعضا امانت داده شد.

علی رحیمی گفت: نرخ رشد امانت کتاب در کتابخانه‌های این استان در همین مدت نسبت به سال قبل خود 71 درصد رشد داشته است.

وی همچنین تعداد امانت کتاب طی سال 89 در خراسان‌شمالی را 594 هزار و 290 جلد کتاب عنوان کرد.

رحیمی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی را 483 هزار و 383 جلد کتاب برشمرد و افزود: بجنورد با دارا بودن 133 هزار و 373 جلد بیشترین تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از معرفی روزانه یک کتاب در سیمای محلی خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری صدا و سیما در برنامه خانواده آلاچیق که هر روز ساعت 21:20 از شبکه اترک خراسان‌شمالی پخش میِ‌شود، به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی یادآور شد: بخش‌هایی از این برنامه به معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی و اهدای کتاب پرداخته می‌شود که این امر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول