اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بیرجند تصویب شد

شبانه‌روزی شدن کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند

خبرگزاری فارس: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بیرجند مقرر شد کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند شبانه‌روزی شود.

شبانه‌روزی شدن کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند در این جلسه راه‌اندازی کتابخانه شبانه‌روزی در مراکز استان‌ها را یکی از دستورات ریاست جمهور دانست.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف افزود: این کتابخانه پس از تصویب شورای تأمین شهرستان به صورت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

وی با اشاره به نیاز مطالعاتی دانشجویان و کنکوری‌ها، تصریح کرد: کتابخانه‌های شبانه‌روزی محیط مناسبی را در اختیار افرادی که مطالعه شبانه دارند قرار می‌دهد.

فرماندار بیرجند با تأکید بر واریز مستمر سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، از همکاری شهرداری و شورای شهر بیرجند تشکر کرد و از شهرداری بیرجند خواست این مبلغ حداکثر به صورت هر سه ماه یک‌بار پرداخت شود.

محمد قریب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه از شبانه‌روزی شدن کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: اختصاص دو نیروی مرد به کتابخانه‌های شبانه‌روزی از مشکلات پیش روی این مصوبه است که امید است به زودی مرتفع شود.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند نیز در این جلسه عدم گازکشی، رنگ‌آمیزی نامناسب و اختلالات برق را از مشکلات پیش‌روی کتابخانه عمومی خدیجه کبری بیرجند دانست و افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده، اقدامی در این رابطه از سوی شهرداری بیرجند صورت نگرفته است.

سید علی زمزم راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی با همکاری دهیاری‌ها را یکی دیگر از مصوبات جلسه قبل انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند عنوان کرد و افزود: با وجود پیگیری و مکاتبه با دهیاران، جوابی دریافت نشده است.

پیگیری اختصاص زمین به احداث کتابخانه عمومی مهر شهر نیز از دیگر موارد مطرح شده در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند بود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول