اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

کتاب‌های استاد شهید مطهری صد درصد اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت گفت: صد درصد کتاب‌های استاد مطهری اسلامی است و هنوز بعد از 30 سال مثل این است که کتاب‌ها به‌روز نوشته شده است.

کتاب‌های استاد شهید مطهری صد درصد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه باشت با دعوت مردم به تقوای الهی و سخنی از حضرت علی (ع) در نصیحت به فرزندش اظهار داشت: یکی از نکاتی که در زندگی انسان مؤثر و برای خانواده‌ها هم لازم است که به آن توجه کنند این است که هم با انسان‌های خوب و متدین رابطه داشته باشند و هم فرزندانشان در انتخاب دوست دقت کنند تا اهل دین و خیر شوند.

عبودی گفت: زندگی خیلی‌ از انسان‌ها را رفیق و یا دوست به سمت مثبت یا به سمت منفی تغییر می‌دهد و خانواده‌ها بدانند اگر فرزندشان را با جوان مسجدی و مذهبی و یا با جوانی که در راه قرآن و اهل بیت قرار دارد، آشنا کنند، در تربیت آنها می‌تواند کمک مؤثری کند.

عبودی با بیان سخنی از حضرت موسی (ع) بیان کرد: اگر کسی در زندگی خود دوست خوب انتخاب کند مثل این است که به همه تورات عمل کرده است و چنین انسانی اهل سعادت و آخرت است.

امام جمعه باشت گفت: در زندگی اهل قناعت باشید همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرماید "هیچ گنجی بالاتر از قناعت نیست" و دوری جستن از قناعت انسان را رسوا می‌کند.

وی تصریح کرد: حرص و طمعی که در انسان وجود دارد او را به جایی می‌رساند که می‌گوید "خدایا می‌شود که جای تو بنشینم".

عبودی بیان کرد: دلیل اینکه بیشتر خانواده‌ها مشکل دارند این است که قانع نبوده و به آنچه خدا به آنها داده راضی نیستند و در همین ‌جا به این خانواده‌ها توصیه می‌کنم که به آنچه خدا به ما داده قانع باشیم چون هیچ لذتی بالاتر از این نیست که انسان راضی به رضای خدا باشد.

عبودی به 9 اردیبهشت روز شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اعضای شورای منطقه نماینده مردم هستند و باید تصمیماتی بگیرند که به نفع مردم باشد.

وی تصریح کرد: معایبی نیز وجود دارد که برخی افرادی که انتخاب می‌شوند تخصص ندارند و یا اینکه منافع شخصی را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند.

عبودی با هشدار در این زمینه گفت: تا وقتی که مسئولیت داریم باید به مردم خدمت صادقانه ارائه دهیم.

وی همچنین بیان کرد: 12 اردیبهشت مصادف است با شهادت استاد مطهری که در سال 58 توسط گروهک فرقان به شهادت رسید، استادی که با قلمش، تالیفات و کتاب‌هایش با دشمنان مبارزه می‌کرد و در این مبارزات با عنایت و توکل بر خدا هیچ‌گاه در مقابل جهل و نادانی کوتاه نیامد.

عبودی تصریح کرد: صد درصد کتاب‌های استاد مطهری اسلامی است و بعد از 30 سال هنوز که هنوز است  مثل این است که این کتاب‌ها به‌روز نوشته شده است.

وی افزود: به جوانان و دانشجویان توصیه می‌شود اگر می‌خواهید از نظر اعتقادی بنیه قوی داشته باشند و بتوانند به همه شبهات دینی پاسخ دهند کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول