اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی مشهد:

جمعه‌بازار کتاب مشهد زیر نظر سازمان میوه و تره‌بار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: جمعه‌بازار کتاب مشهد زیر نظر سازمان میوه و تره‌بار شهرداری مشهد است.

جمعه‌بازار کتاب مشهد زیر نظر سازمان میوه و تره‌بار است

محمدکاظم دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: جمعه‌بازار کتاب مشهد، زیر نظر سازمان میوه و تره‌بار شهرداری مشهد است و ما مدلی طراحی کردیم و با همکاری این سازمان بر کار جمعه‌بازار کتاب نظارت می‌کنیم و همه فروشندگان کتاب این بازار دارای تعهدنامه و ارائه لیست کتاب‌های فروشندگان هستند و دو ناظر بر این جمعه‌بازار از طرف ارشاد مشهد نظارت می‌کنند.

دبیری افزود: بازار خاتون را به یک پنجم قیمت گرفتیم تا تبدیل به بازار کتاب شود و از ناشران کشور برای استقرار در این بازار کتاب دعوت کردیم و قراردادی بین سازمان میادین میوه و تره‌بار و تعاونی کتاب بسته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: هم‌اکنون این غرفه‌ها در حال غرفه‌آرایی است و در این بازار کتاب، سه غرفه دانشگاهی و کتاب‌های عمومی و سه غرفه کودک و کتاب‌های عمومی در این بازار ایجاد شده است تا به این وسیله مشکل بالا بودن قیمت‌های مغازه‌های کتاب‌فروشی در خیابان دانشگاه مشهد، برطرف شود.

دبیری درباره قانون منع مداخله اسامی بیگانه اظهار داشت: این قانون 10 سال است که ایجاد شده و ما سه سال است که برای اجرای این قانون، عزم جدی کردیم و 3 هزار اخطار در این چند سال برای فروشگاه‌ها و اماکن تجاری صادر کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: از 3 هزار اخطاری که صادر کردیم، 95 درصد اخطار تبدیل به تغییر اسم شده است.

دبیری افزود: متأسفانه مشکلاتی وجود دارد و بازرگانی و اصناف این قانون را قبول ندارند و به هر دلیلی از این قانون طفره می‌روند و به ظاهر قانون را می‌پذیرند و حتی موضع‌گیری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: در این راستا کارگروهی در ارشاد مشهد با ظرفیت جدید تشکیل شده و صدا و سیما و مطبوعات و بازرگانی در این زمینه موظف به همکاری هستند.

دبیری گفت: 100 نامه پلمپ صادر شده که 80 مورد تغییر نام دادند و 20 مورد پس از پلمپ و مواجهه با قانون منع مداخله اسامی بیگانه تغییر نام دادند و برای فرهنگ‌سازی نیاز به همکاری صدا و سیما و همکاری سایر سازمان‌ها داریم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول