اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت همکاری دهیاری‌ها صورت می‌گیرد

ایجاد کتابخانه مشارکتی در تمام روستاهای واجد شرایط خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از ایجاد کتابخانه مشارکتی در تمام روستاهای واجد شرایط خراسان‌جنوبی در صورت همکاری دهیاری‌ها خبر داد.

ایجاد کتابخانه مشارکتی در تمام روستاهای واجد شرایط خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، محمد قریب در گردهمایی بخشداران و دهیاران شهرستان بیرجند به نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش دانش و آگاهی جمعی اشاره کرد و اظهار داشت: باید بسترسازی مناسب در زمینه افزایش اقبال عمومی به مطالعه در تمام محیط‌ها به ویژه روستاها ایجاد شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، از عضویت 4.5 درصد جمعیت استان خراسان‌جنوبی در کتابخانه‌‌های عمومی خبر داد و تصریح کرد: این میزان عضویت برای استانی که در سطح کشور به فرهنگی و دانشگاهی بودن شهره است کم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی پیشرفت و توسعه را در گرو ترویج فرهنگ مطالعه مفید دانست و افزود: تمام دست‌اندرکاران فرهنگی استان در قبال این موضوع مسئول هستند.

قریب به تفاهمنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در مورد راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در استان و تفاهم‌نامه منعقد شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استانداری خراسان‌جنوبی احداث 24 کتابخانه روستایی در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهمنامه‌ها احداث ساختمان کتابخانه‌های عمومی روستایی به عهده استانداری و تأمین تجهیزات، منابع و نیروی انسانی به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، تصریح کرد: از این تعداد عملیات احداث سه کتابخانه آغاز شده و آغاز عملیات احداث سه کتابخانه دیگر در حال پیگیری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری دهیاری‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی برای ایجاد کتابخانه در تمام روستاها دارای جمعیت کتابخوان عنوان کرد.

قریب افزود: در ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی، اختصاص فضای مناسب و نیروی انسانی به عهده دستگاه مشارکت کننده و صدور مجوز، تأمین منابع کتابخانه و ایجاد سهمیه ماهیانه کتب و مجلات به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی از رایزنی‌های صورت گرفته با اداره کل امور عشایری استان خبر داد و افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد با همکاری دهیاری‌ها در کلیه مناطق روستایی و عشایری که کتابخوان داشته باشند کتابخانه مشارکتی راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول