اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

انتشار 215 عنوان کتاب در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در سال گذشته این بنیاد موفق به انتشار 215 جلد کتاب با شمارگان 638 هزار و 890 نسخه شده است.

انتشار 215 عنوان کتاب در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر الهی‌خراسانی با بیان اینکه این کتاب‌ها در بخش‌های مختلف: علوم و معارف قرآنی، فقه و اصول فقه، حدیث، تاریخ اسلام، کلام و حکمت اسلامی و ... منتشر شده است، اظهار داشت: از این تعداد کتاب 76 جلد در 67 عنوان با شمارگان 316 هزار نسخه چاپ اول و 139 جلد در 44 عنوان با 322 هزار و 890 نسخه چاپ‌های بعدی است.

*انتشار 11 میلیون جلد کتاب

وی افزود: بنیاد پژوهش‌های اسلامی در مدت فعالیت 28 ساله خود 1382 عنوان کتاب با 2 هزار و 786 جلد در شمارگان 11میلیون و 95 هزار و 840 نسخه به صورت تألیف، ترجمه و تحقیق و تصحیح، چاپ و منتشر کرده است.

*تشکیل گروه ادیان و مذاهب اسلامی

وی شکل‌گیری گروه ادیان و مذاهب اسلامی در کنار گروه‌های پژوهشی شانزده‌گانه بنیاد را از رویدادهای پژوهشی این مؤسسه در سال گذشته دانست و اظهار داشت: این گروه با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای روز به ویژه مقابله با جریان‌های فکری منحرف در ترویج مسیحیت و عرفان‌های نوظهور تشکیل شده است.

*برگزاری همایش‌های علمی

الهی‌خراسانی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های بنیاد در سال گذشته می‌توان به آغاز طرح طبقه‌بندی علوم و برگزاری همایش «تلاش‌های علمی مسلمانان در طبقه‌بندی علوم» با سخنرانی دکتر غلامرضا فدایی در این راستا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین بنیاد در ادامه برگزاری نشست‌های علمی خود به برگزاری چند نشست علمی دیگر از جمله: همایش «جدیدترین پژوهش‌های قرآنی در غرب(راهبردها و اهداف) با سخنرانی پروفسور مظفر اقبال و همایش «پول‌شویی از منظر فقه و قوانین موضوعه» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی‌مقدم و نیز همکاری در برگزاری «یازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی» اقدام کرد. 

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول