اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

اصفهان از نظر جراحی اطفال در منطقه حرف اول را می‌زند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان از نظر جراحی اطفال در منطقه حرف اول را می‌زند که امیدوار کننده است.

اصفهان از نظر جراحی اطفال در منطقه حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد معمارزاده ظهر امروز در سمینار بین‌المللی تازه‌های طب اطفال اظهار داشت: در حال حاضر از نظر جراحی کام و لب در کودکان جزو پنج کشور نخست دنیا هستیم که حرف اول را می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مراقبت از نوزادان در حین، قبل و پس از بارداری وضعیت خوبی را در اصفهان داریم، بیان داشت: در حوزه درمان بیماری‌های عفونی کودکان تجربه اصفهان و ایران بیش از سایر کشورهای هم‌جوار است.

رئیس مرکز آموزش و درمانی امام حسین(ع) تصریح کرد: پیش از ساخت این مرکز درمانی تخصصی اطفال بیش‌تر مراقبت‌های کودکان در دو بیمارستان امین و الزهرا مطابق با استانداردهای اروپایی انجام می‌شد که امروزه به این بیمارستان منتقل شده است. 

معمارزاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی اطفال اروپا در این بیمارستان به کار رفته است، اضافه کرد: ترسی از تحریم‌ها نداریم زیرا بیش‌تر یک جنگ روانی است و تاکنون هیچ مشکلی در بحث خرید تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران نداشتیم.

وی تأکید کرد: اگر چه این تحریم‌ها سبب افزایش قیمت مواد مورد نیاز برای درمان بیماران شده است و به موازات آن فشارهای مالی بسیاری برای تهیه این مواد به وزارت بهداشت وارد شده است اما خللی در بحث درمان اطفال پیش نیامده و افزایش تعرفه درمانی برای بیماران نداشتیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افزایش زاد و ولد در ایران و بالا بودن جمعیت نوزادان در اصفهان اشاره کرد و گفت: به دلیل پیشرفت‌های پزشکی که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم با کاهش مرگ و میر در کودکان و زنده‌ ماندن بسیاری از آنها روبه‌روایم که این وظیفه متخصصان اطفال را در مقابل درمان آنها سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه علم پزشکی هر شش ماه یک ‌بار باید با سطح جهانی به روز شود که اطفال هم از این امر مستثنی نیست و اظهار داشت: به طور مرتب تازه‌های طب اطفال در قالب جلسات مختلف بین متخصصان داخلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول