اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم خبر داد

حضور تیم‌های واکسیناسیون فلج اطفال در فرودگاه و اسکله‌های قشم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به توریست‌پذیر بودن این جزیره از استقرار تیم‌های واکسن فلج اطفال در اسکله‌ها و فرودگاه این جزیره با هدف ارتقای ضریب پوشش و دقت در خوراندن واکسن فلج اطفال خبر داد.

حضور تیم‌های واکسیناسیون فلج اطفال در فرودگاه و اسکله‌های قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمدرضا دولت‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلج اطفال یک بیماری عفونی است، اظهار داشت: مشارکت خانواده‌ها برای همکاری در طرح ملی ریشه‌کنی فلج اطفال دارای اهمیت فراوانی است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال با خوراندن چند قطره واکسن برای مقابله با ویروس این بیماری و سلامت آینده‌سازان ایران اسلامی انجام می‌شود، اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال از روز گذشته 17 دی‌ماه به مدت پنج روز در این شهرستان آغاز شده که در مرحله دوم نیز از 23 تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در کل شهرستان قشم انجام خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از حضور ناظر عالی وزارت بهداشت و درمان در کنار ناظران استانی و شهرستانی قشم خبر داد و افزود: این امر نشان از اهمیت اجرای دقیق طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جای جای کشور دارد.
این مسئول ادامه داد: طرح واکسیناسیون فلج اطفال زیر پنج سال در شهرستان قشم امسال نیز با مساعدت سازمان منطقه آزاد و مشارکت نیروهای داوطلب بسیج، هلال احمر و رابطان بهداشتی انجام می‌شود.
وی افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در قشم با حضور 101 تیم عملیاتی به صورت خانه به خانه در کل شهرستان و با حضور تیم‌های ویژه با توجه به توریست‌پذیر بودن قشم در مبادی ورودی اسکله‌ها و فرودگاه بین‌المللی قشم نیز با جدیت انجام می‌شود.
به گفته وی، شش تیم در شهر قشم و 17 تیم دیگر نیز در شهرها و روستاهای شهرستان قشم بر نحوه فعالیت تیم‌های عملیاتی این طرح ملی، نظارت می‌کنند.
جزیره قشم در جنوب بندرعباس و بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس محسوب می‌شود.
در این جزیره بیش از 100 روستا و آبادی وجود دارد.
به دلیل مهاجر پذیر بودن این جزیره و تردد اتباع بیگانه به ویژه افاغنه در این جزیره، همواره این قسمت از هرمزگان در مباحث سلامتی و بهداشت برای مسئولان این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول