اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خواستار شد

مشارکت عمومی در ایمن‌سازی بیماری فلج اطفال

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فضا و کانون‌های بحران بیماری فلج اطفال و ویروس وحشی پالیو (سالک احشایی) در سیستان و بلوچستان شناسایی شده و مشارکت عمومی و مسئولان برای ایمن سازی و ریشه‌کنی این دو بیماری را نیازمندیم.

مشارکت عمومی در ایمن‌سازی بیماری فلج اطفال
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل مشاهده این دو بیماری در کشورهای همسایه، دستورالعمل جدی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و زابل به منظور پیشگیری، مصون سازی و انتقال ابلاغ شد تا هرچه سریع‌تر از انتشار این دو بیماری به نقاط دیگر کشور جلوگیری شود.
وی با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی و فضای موجود در استان از تمامی مردم، دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایری و روستایی خواست تا در این زمینه امکانات لازم به ویژه وسایل نقلیه را به همراه راننده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و زابل قرار دهند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست تا در آموزش و اطلاع رسانی گسترده و وسیع به مردم، رسالت خود را انجام داده تا حرکت سلامت عمومی جامعه به خوبی انجام و تبادل اطلاعات در این زمینه در همه نقاط صورت پذیرد.
آزاد از مردم فهیم استان و نیروی انتظامی خواست با مسئولان و رابطان سلامت در این زمینه همکاری و خانوارهایی که کودکان زیر پنج سال دارند تشویق و در این حرکت بهداشتی مشارکت کنند.
وی با توصیه به مسئولان سلامت و بهداشت استان گفت: این نوع همکاری‌ها باید در فرهنگ جامعه نهادینه شود و آموزش به میان نیروهای مردمی در روستاها و مناطق پراکنده استان برود تا مردم از بدو تولد نوزادشان در مورد بهداشت و سلامت آنها حساس باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: مسئولان محیط زیست و بهداشت، انهدام سگ‌های ولگرد و جوندگان موذی را که یکی از عوامل انتشار ویروس پالیو (سالک احشایی) و ناقل بسیاری از بیماری‌ها هستند در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول