اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اواخر اردیبهشت ماه

طرح واکسیناسیون فلج اطفال اتباع بیگانه در قم آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت قم گفت: کودکان زیر پنج سال اتباع بیگانه در قم در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

طرح واکسیناسیون فلج اطفال اتباع بیگانه در قم آغاز می‌شود

مجید محمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال اتباع بیگانه در قم گفت: 16 هزار کودک زیر پنج ساله اتباع بیگانه در این طرح واکسینه می‌شوند.

وی افزود: این طرح در دو مرحله قابل اجرا بوده که مرحله اول آن از تاریخ 26 فروردین ماه آغاز شده و در 31 فروردین ماه پایان یافت و مرحله دوم آن نیز از 29 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

محمدیان ادامه داد: انجام این طرح هم‌زمان به دو شکل فعال و غیر فعال در تمام نقاط استان دنبال شده و به مدت سه تا شش روز قابل تمدید است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: تمام کودکان زیر پنج سال اتباع خارجی قطره خوراکی فلج اطفال را در دوره اجرای این طرح دریافت خواهند کرد.

وی عنوان داشت: شکل فعال این طرح در مناطق شهر قائم، جمکران، دامشهر و کوره‌های آجرپزی که محل تجمع اتباع خارجی است، اجرا می‌شود.

محمدیان ابراز داشت: کارکنان مرکز بهداشت نیز به صورت خانه به خانه به درب منازل مراجعه و کودکان زیر پنج سال را با قطره فلج اطفال واکسینه می‌کنند، همچنین در این مناطق تمام ساکنین ایرانی و غیر ایرانی واکسینه خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم اظهار کرد: در شکل غیر فعال تمام اتباع خارجی ساکن در استان باید به منظور واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال خود با در دست داشتن کارت واکسیناسیون به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول