اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد

آغاز مرحله نخست طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در سیستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: آغاز مرحله نخست طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال کودکان کمتر از 5 سال در منطقه سیستان آغاز شد.

آغاز مرحله نخست طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در سیستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، محمد حسین اژدری، اظهار داشت: به دلیل همجواری با کشور افغانستان و پاکستان و تردد اتباع بیگانه به داخل استان و به منظور افزایش ایمنی کودکان در برابر بیماری فلج اطفال و نیز طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کودکان کمتر از پنج سال همچون سال‌های گذشته، قطره این بیماری در دو نوبت به صورت خانه به خانه توسط پرسنل بهداشتی درمانی خورانده می‌شود.
وی افزود: نوبت اول این طرح از 21 تا 27 دی‌ماه جاری و نوبت دوم از 23 تا 26 بهمن ماه امسال به صورت خانه به خانه اجرا می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: گروه هدف این طرح، متولدین دی‌ماه 85 (کودکان صفر تا 59 ماهه) است.
اژدری اضافه کرد: در این طرح همکاران پر تلاش سیستم بهداشت به ویژه بهورزان که به‌عنوان سربازان خط مقدم بهداشت محسوب می‌‌شوند و بیشتر بار اجرایی طرح بر عهده آنها است در قالب 600 تیم عملیاتی دو نفره به 83 هزار و 641 خانوار ایرانی و 6 هزار و 938 خانوار غیر ایرانی برای اجرای طرح مراجعه می‌کنند و بالغ بر 52 هزار کودک ایرانی و 4 هزار و 516 کودک غیر ایرانی را بر علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند کرد.
وی افزود: تعداد ناظرانی که بر اجرای بهینه این طرح نظارت دارند بالغ بر 250 نفر شامل پزشک، کارشناس و کاردان هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل از مردم منطقه خواست تا با نیروهای اجرا کننده طرح همکاری صمیمانه داشته باشند و کارت واکسن کودکشان در دسترس باشد.
اژدری گفت: در صورت عدم حضور در منزل برای خوراندن قطره به فرزندان زیر پنج سال به مراکز بهداشتی درمانی شهری که بعد از ظهرها نیز ارائه خدمت خواهند کرد، مراجعه کنند. 
وی ادامه داد: در صورت داشتن مهمان چنانچه مهمان آنها فرزند کمتر از پنج سال دارد حتما" به وی قطره خورانده شود. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: اگر کودک شما در روزهای نزدیک اجرای طرح قطره فلج اطفال گرفته باز هم نیاز به خوراندن قطره در این طرح است. 
اژدری افزود: در صورت بروز فلج اطفال ناگهانی بدون سابقه ضربه قبلی در فرزندتان به خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی محل سکونتتان مراجعه کنید. 
وی یادآور شد: کارت واکسن کودک سند سلامت وی بوده در صورتی که کودکتان کارت واکسن ندارد به مجریان طرح اطلاع دهید. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: این طرح از طریق 39 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری و همچنین 228 خانه بهداشت در سطح منطقه سیستان عملی خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول