اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص بی‌هوشی نوزادان و اطفال:

بی‌هوشی اطفال مشکل‌تر از افراد بالغ است

خبرگزاری فارس: متخصص بی‌هوشی نوزادان و اطفال گفت: بی‌هوشی اطفال مشکل‌تر و همراه با عوارض بیشتری نسبت به بی‌هوشی در افراد بالغ است.

بی‌هوشی اطفال مشکل‌تر از افراد بالغ است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غروی عصر امروز در نشست خبری عمل جراحی منحصر به فرد در بیمارستان اطفال دکتر شیخ اظهار داشت: بر خلاف تصور عامه که وظیفه متخصص بی‌هوشی را بی‌هوش‌کردن و بی‌هوش نگه‌داشتن فرد می‌داند، وظیفه اصلی متخصص بی‌هوشی زنده نگه‌داشتن فرد است.
وی افزود: در واقع وظیفه اصلی متخصص بی‌هوشی زنده نگه‌داشتن فرد و حفظ تمام ارگان‌ها و اعضای بدن فرد در حین بی‌هوشی مشابه عملکرد آن‌ها در شرایط هوشیاری فرد ضمن غیرحساس کردن فرد نسبت به تحریکات اطراف به گونه‌ای که فرد چه به صورت ارادی و چه پاسخ‌های غیرارادی محرکات را احساس نکند، است.
متخصص بی‌هوشی با گرایش نوزادان و اطفال ادامه داد: حفظ حیات بیمار به دلایل زیادی در رابطه با اطفال و بلاخص نوزادان از اهمیت و مشکلات ویژه‌ای برخوردار است که بی‌هوشی در نوزادان را بسیار مشکل‌تر و خطرسازتر از بی‌هوشی در بزرگسالان می‌سازد.
غروی با بیان این مطلب که بی‌هوشی اطفال و نوزادان چهار برابر عوارض بیشتری نسبت به بالغان دارد ادامه داد: در بیمار نوزاد به سبب نبود شکل اصلی و تکامل اندام‌ها فرایند بی‌هوشی و انجام آن متفاوت با بزرگسالان انجام می‌گیرد و با کم‌تر کردن مقدار داروی مصرفی و کوچک‌کردن تجهیزات و لوازم بی‌هوشی نمی‌توان برای بی‌هوشی در نوزادان اقدام کرد.
وی با اشاره به عمل جراحی منحصر به فرد آترزی مری به روش توراسکوپی در بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد اظهار داشت: در عمل‌های جراحی کم تهاجم نوزادان(به سبب نبود برش‌های بزرگ مانند عمل‌هایی که در گذشته انجام می‌شده است) مشکلات بی‌هوشی برای متخصص بی‌هوشی بیشتر از سایر عمل‌های جراحی است.
متخصص بی‌هوشی نوزادان و اطفال بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد افزود: در چنین عمل‌های جراحی حفظ ارگان‌های حیاتی مانند سیستم قلب و عروق، راه هوایی سیستم تنفسی، اعصاب مرکزی مغز، کلیه، غده فوق کلیه و غیره به دلیل کوچک بودن اندام‌ها، اعمالی انجام می‌شوند که سبب سخت‌تر شدن این تداخل بر روی بیمار نوزاد می‌شود.
غروی در همین رابطه ادامه داد: گرفتن نتایج خوب و مثبت از چنین اعمال جراحی پیچیده و مشکلی مستلزم مراقبت بیشتر و تهیه تجهیزات و تکنولوژی بیشتری است که بر همین اساس مسئولان باید رسیدگی بیشتری به تجهیزات اتاق عمل با توجه به گستردگی عمل‌های جراحی داشته‌ باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول