اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اجرای فاز اول ریشه‌کنی فلج اطفال

3 هزار و 556 کودک تبعه خارجی قطره فلج اطفال دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: به دنبال اجرای فاز اول ریشه‌کنی فلج اطفال در اصفهان که از تاریخ 26 تا 28 فروردین‌ماه امسال هم‌زمان با کشور اجرایی شد، 3 هزار و 556 کودک تبعه خارجی، قطره فلج اطفال دریافت کردند.

3 هزار و 556 کودک تبعه خارجی قطره فلج اطفال دریافت کردند

علی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در مدت تعیین شده، از 12 هزار و 701 اتباع خارجی محدوده مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان، بیش از 3 هزار نفر در مقابل فلج اطفال واکسینه شدند.

وی بیان داشت: برنامه واکسینه شدن کودکان زیر پنج سال اتباع خارجی در مقابل فلج اطفال در قالب یک برنامه بهداشتی کشور در دو فاز از تاریخ 26 تا 28 فروردین ‌ماه و 30 اردیبهشت‌ تا یکم خردادماه سال جاری  هر ساله به اجرا در می‌آید.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب این زمان‌ها تنها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت است و دلیل علمی برای اجرایی کردن طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در این دو مقطع زمانی نداریم، ادامه داد: سیستم بهداشتی مرکز مثل تمام مراکز بهداشتی اصفهان و ایران برای اتباع خارجی هم‌چون ایرانیان تعبیه شده است و هیچ تفاوتی ما بین ساکنان ایران نداریم.

وی با توجه به اینکه همسایگی ایران با کشورهایی که هنوز نظام مراقبت بهداشتی کاملی ندارند و ویروس وحشی فلج اطفال در آنجا مشاهده می‌شود، افزود: جابه‌جایی زیاد اتباع خارجی تنها مشکل بزرگ پیش روی مجریان طرح ریشه‌کنی فلج اطفال است لذا باید در قالب این طرح خانه به خانه اتباع خارجی شناسایی و تمام کودکان زیر پنج سال واکسینه شوند.

پارسا اضافه کرد: در این طرح 20 نیروی مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان به همراه بهورزان روستایی به واکسینه کردن اتباع خارجی در مقابل فلج اطفال پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید تا ریشه‌کنی کامل فلج اطفال در منطقه ادامه یابد، تأکید کرد: تا زمانی که کشورهایی آلوده به ویروس وحشی فلج اطفال باشد باید طرح ایمنی و حفاظت از این بیماری در ایران اجرایی شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: با توجه به وضعیت کشور از لحاظ هم‌جواری با دو کشور پولیوآندمیک در مرز شرقی و عدم اطمینان از کیفیت مراقبت و پوشش‌های واکسیناسیون در کشورهای همسایه غربی و شمالی، لازم است برای کسب اطمینان از عدم ورود و چرخش ویروس پولیو به ویژه در مناطق دور از دسترس و یا دارای پوشش ناکافی واکسیناسیون، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی به صورت خانه به خانه انجام شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول