اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بهداشت رودبار:

13 هزار کودک رودبار در برابر فلج اطفال واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شهرستان رودبار گفت: طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال و واکسینه کردن 13 هزار و 872 کودک زیر پنج سال در شهرستان رودبار اجرا شده است.

13 هزار کودک رودبار در برابر فلج اطفال واکسینه شدند
حسین صداقت امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به عملکرد مرکز بهداشت این شهرستان اظهار داشت: بیماریابی و تشخیص به موقع سل، مالاریا، تب مالت، سالک، وبا و هپاتیت در سطح شهرستان و ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی رایگان به بیماران مبتلا و خانواده‌ آنها انجام شده است.
وی افزود: جلسات آموزشی و نشست‌های متعدد ویژه کارکنان سپاه، بسیجیان، بخشداران، شوراها، دانشجویان پیام‌نور، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و کارکنان بهداشتی درمانی طی سال به مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.
صداقت تصریح کرد: همچنین جلسات آموزشی ویژه روستائیان در مناطق روستایی و سیاری توسط پزشکان، کاردانان، ماماها و بهورزان برگزار شده است.
وی با اشاره به غربالگری نوزادان از نظر کم‌کاری مادرزادی تیروئید توسط این مرکز بهداشت بیان داشت: طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال و واکسینه کردن 13 هزار و 872 کودک زیر پنج سال نیز اجرا شده است.
صداقت بیان کرد: کمیته شورای بهورزی شهرستان نیز به صورت فصلی برای حل مشکلات معیشتی شغلی بهورزان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه دو مرحله سمپاشی طی سال با پوشش 4 هزار و 381 مکان انجام گرفته است، عنوان کرد: 2 هزار و 650 تخته پشه‌بند در مناطق پر خطر توزیع و نحوه استفاده از آن به استفاده‌کنندگان آموزش شده است.
صداقت خاطرنشان کرد: زوج‌های ناقل تالاسمی پس از مشاوره به آزمایشگاه ژنتیک کرمان برای انجام آزمایش pnd ارجاع می‌شوند.
وی با اشاره به کاهش زایمان در منزل توسط افراد دوره ندیده به میزان 3.3 درصد اذعان کرد: زایمان ایمن در بیمارستان به میزان 93.5 درصد افزایش یافته است.
صداقت گفت: خدمات تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری در خانوارهای واجد شرایط توسط مرکز بهداشت شهرستان رودبار ارائه شده است.
مدیر مرکز بهداشت شهرستان رودبار اظهار داشت: در مدرسه‌های این شهرستان برنامه‌های آموزشی بر اساس تقویم بهداشتی و مناسبت‌های مختلف و برنامه آهن‌یاری اجرا شده است.
وی افزود: با تلاش کارکنان تیم سلامت معاینات غربالگری و پزشکی دانش‌‌‌آموزان دبستان، راهنمایی و دبیرستان انجام گرفته است.
صداقت با اشاره به توزیع دهان‌شویه میان دانش‌آموزان ابتدایی تصریح کرد: همچنین شامپوی پرمترین میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آلوده به پدیکلوزیس توزیع و نحوه استفاده از آن نیز به آنان آموزش داده شده است.
وی با توجه به طرح بسیج سلامت نوروزی ابراز داشت: توسط مرکز بهداشت شهرستان نیز از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید صورت گرفته است.
صداقت بیان کرد: کارت تندرستی برای کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز صادر شده است.
وی اذعان کرد: خدمات پیگیری و درمان هاری به صورت شبانه‌روزی به تمام موارد حیوان‌گزیدگی ارائه شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول