اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل

بزرگ‌ترین مرکز قلب اطفال مازندران راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: نخستین و بزرگ‌ترین مرکز فوق تخصصی قلب اطفال مازندران در بیمارستان آیت الله روحانی بابل راه‌اندازی شده و آغاز به‌کار کرد.

بزرگ‌ترین مرکز قلب اطفال مازندران راه‌اندازی شد
محمد معتمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه در گذشته استان‌های شمالی دارای چنین مرکزی نبوده و بیماران به صورت پراکنده مداوا می‌شدند، اظهار داشت: بیماران زیادی برای درمان به تهران نیز مراجعه می‌کردند.
وی با اعلام اینکه با راه‌اندازی این بخش، مرکزی برای درمان بیماران قلبی اطفال مهیا شده، اضافه کرد: کارهای تشخیصی و درمانی زمان تولد، بعد از زایمان در این مرکز انجام می‌شود.
رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان قطب اطفال شمال کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این بخش مجهز به پنج تخت مراقبت ویژه کودکان (ccu) و هفت تخت بستری قلب اطفال است.
معتمدی بیان داشت: افزایش ظرفیت این بخش به عملکرد جانبی از جمله عمل جراحی قلب، گروه‌های دیگر در بخش‌ها ICU، جراحی بعد از عمل و افزایش دیگر بخش‌ها بستگی دارد.
وی گفت: در حال حاضر آنژیوگرافی‌های اطفال در مراکز دیگری انجام می‌شود که باید به‌زودی در این مرکز انجام شود.
معتمدی تصریح کرد: راه‌اندازی این بخش که چند ماه طول کشید برای خدمات‌رسانی به استان‌های شمالی است.
این مسئول با اشاره به اینکه حدود یک درصد نوزادان متولد شده دارای عارضه مادر‌زادی بیماری قلب هستند، بیان داشت: این در حالی است که تعدادی از اطفال به طور اکتسابی به بیماری قلبی از طریق بیماری‌های واگیردارعفونی و غیرعفونی مبتلا می‌شوند. 
رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل تصریح کرد: درحال حاضر تشخیص بیماری‌های قلبی بهتر و بیشتر انجام می‌شود که این پیشگیری شامل عوامل محیطی قبل تولد، بیماری مادر، بیماری‌های محیط بعد تولد و تغییرات ژنتیکی است که می‌توان با علم پزشکی از جمله واکسن کردن کودک از بروز بیماری جلوگیری کرد.
معتمدی با اشاره به اینکه بیماری مادر‌زادی از شایع‌ترین علل مرگ و میر نوزادان است، بیان داشت: حدود یک سوم بیماران بستری در قسمت مراقبت‌های ویژه نوزادان، بیماران قلبی هستند که بیشترین میزان بستری و اشغال تخت را به خود اختصاص داده و بسیار هزینه‌بر هستند.
وی متذکر شد: در این بخش از پرستاران متخصص که دوره مراقبت ویژه اطفال و نوزادان را گذرانده و همچنین از دو پزشک فوق تخصص بیماری‌های قلب اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه استفاده شده است.
معتمدی با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل ذعان داشت: احداث این بخش اقدام بزرگی برای خدمت‌رسانی به مردم استان مازندران و استان‌های شمالی بوده که بیماران را از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز می‌کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول