اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهرم صورت گرفت

اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال

خبرگزاری فارس: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در جهرم خبر داد.

اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم٬ شاپور شادمند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستیابی پوشش حداکثری در طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال اظهار داشت: با توجه به وجود بیماری در کشورهای منطقه و خطر ورود مجدد آن به کشور، همچنین به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در ایران، هر ساله طرح کشوری ایمن‌سازی فلج اطفال انجام می‌شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: از اهداف این طرح علاوه بر واکسیناسیون، آموزش مردم و همچنین کشف کودکانی است که تا زمان انجام عملیات قطره پولی دریافت نکرده‌اند به همین خاطر نوبت نخست طرح طی 21 تا 17 دی‌ماه امسال برگزار شده و نوبت دوم 26 تا 23 بهمن‌ماه جاری انجام می‌شود.
شادمند با بیان واکسینه شدن گروه‌های هدف در این طرح ابراز داشت: گروه‌های زیرپوشش برای اجرای برنامه در دانشگاه علوم پزشکی جهرم شامل مهاجران خارجی (عراقی‌های ساکن اردوگاه معاندین، افاغنه دشتک پیمان و سایر مهاجران پراکنده در سطح شهر و روستا)، مناطق زیرپوشش تیم‌های سیار و غیره است.
این مسئول تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که از قبل در زمینه برآورد واکسن موردنیاز و تهیه آن، تأمین وسیله نقلیه موردنیاز، تهیه وسایل و تجهیزات، تأمین نیروی انسانی برای اجرای برنامه توسط گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها صورت گرفته بود، دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به دستیابی پوشش حداکثری این طرح طی نوبت نخست آن شد.
وی خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و 261 نفر جمعیت هدف، یک‌هزار و 252 نفر واکسینه شده که پوشش طرح 3،99 درصد بوده و همچنین طی این عملیات از یک‌هزار و 642 خانوار بازدید به عمل آمد که درصد خانوارهای بازدید شده 100 است.
انتهای پیام/ح20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول