اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس توطئه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه خلیج فارس از سوی برخی کشورهای عربی، توطئه استکبار از جمله آمریکا است.

ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس توطئه است

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: جزایر سه‌گانه خلیج فارس متعلق به کشور ایران بوده و هیچ کس نمی‌تواند ادعای مالکیت بر آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله خلیج فارس مسئله‌ای سیاسی و ملی نیست، تصریح کرد: این مسئله موضوعی اعتقادی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان تصریح کرد: ادعای مالکیت جزایر سه‌گانه خلیج فارس از سوی برخی کشورهای عربی همواره مطرح بوده است که خوشبختانه تاکنون راه به جایی نبرده و نمی‌برند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی با این ادعا، نوکری خود را به آمریکا ثابت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مطرح کردن این موضوع از سوی این کشورها نیز در همین راستا است.

 

*کشورهای عربی برای خوش‌خدمتی به استکبار، مسئله خلیج فارس را مطرح می‌کنند

آیت‌الله خاتمی تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران اسلامی را ثابت کننده تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به ایران دانست و گفت: این امر به دنیا ثابت شده و هیچ کس نمی‌تواند ادعای مالکیت بر این جزایر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه استکبار مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را می‌داند، تصریح کرد: کشورهای عربی برای خوش خدمتی به کشورهای استکباری این مسائل را هرازگاهی مطرح می‌کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان مذاکره با کشورهای عربی را مطلوب ندانست و افزود: مذاکره زمانی ضروری است که اختلافی بین دو کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص جزایر سه‌گانه مذاکره‌ای در کار نیست، افزود: این جزایر متعلق به کشور ایران بوده و از آن جدا نمی‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول