اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار شد

برگزاری نهمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در جزایر سه‌گانه ابوموسی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدوارم با تدوین برنامه‌ای منظم نهمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها را در جزایر سه‌گانه ابوموسی برگزار کنیم، گفت: ملت و دولت از اتحاد غافل نشوند.

برگزاری نهمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها  در جزایر سه‌گانه ابوموسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی چمران ظهر امروز در هشتمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها که در هتل خورشید قم برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: شوراهای اسلامی کلان‌شهرها باید با هم‌اندیشی صحیح تلاشی مضاعف از تولیدات داخلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تمام شوراهای کلان‌شهرها باید با هم‌اندیشی قانونی در زمینه حمایت از تولیدات داخلی تدوین کنند تا در جامعه اسلامی اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به رویدادهای حاشیه‌ای اخیر که در رابطه با جزایر سه‌گانه ابوموسی رخ داده است اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز باید به آن توجه کرد حضور بی‌سابقه رئیس جمهور و هیئت دولت در جزایر سه‌گانه ابوموسی و تاکید ایشان بر عمران و نوسازی این جزایر است.

وی به سوء برداشت کشورهای همسایه از این سفر اشاره و ابراز کرد: جسارت‌هایی که از سوی همسایه‌های کشورمان به ما می‌شود قابل قبول نیست.

چمران مردم ایران اسلامی را مردمی اهل منطق و دوستی عنوان کرد و گفت: ما به هیچ‌گونه جنجالی علاقه نداریم ولی زیر بار ظلم و حرف زور نمی‌رویم.

وی افزود: زمانی که جزایر ابوموسی قرار بود دچار تحول شده و رونق خود را باز یابد تلاش فراوانی در این زمینه صورت گرفت که برای دستیابی به این مهم، برای این شهر امام جمعه مستقل تعیین و شعبه‌ای از بانک در آن تاسیس شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برپایی شب شعر دفاع مقدس و خاکسپاری چند تن از شهدای گمنام از جمله اقداماتی بود که برای بازیابی رونق این مناطق صورت گرفت.

وی به حضور برخی افراد از خارج کشور در جزایر ابوموسی اشاره و بیان کرد: این اشخاص در ابوموسی ساکن نبودند بلکه به مدت کوتاهی در فاصله‌های زمانی به این شهر آمد و رفت می‌کردند و امروز دچار توقعات بی‌جا شده‌اند.

چمران حضور رئیس جمهور را در این شهر بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: امید است با تدوین برنامه‌ای منظم نهمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها را در جزایر سه‌گانه ابوموسی برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی اشاره و ابراز کرد: نهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس شورای اسلامی شهرها به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی شهر و روستا است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با وجود اینکه به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد اما به دلیل جنگ تحمیلی و برخی مشکلات داخلی زمانی دورتر و بعد از حیات امام راحل فعالیت خود را آغاز کرد.

وی شورای اسلامی شهر را به یک کودک تشبیه کرد و بیان داشت: این کودک با چالاکی به راه افتاد و رشد کرد.

چمران به هشت سال جنگ تحمیلی و آثار آن بر کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: تاریخ نشان داد اگر جنگ بین ایران و عراق بی‌نظیر نبود اما در نوع خود بسیار کم‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از مدیریت توانمندی برخوردار است، تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از 12 سال از تاسیس شورای اسلامی شهرها نمی‌گذرد ولی همانند کشورهایی که در این امور تجربه صد ساله دارند در زمینه مدیریت موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: نقاط مرکزی هر شهر پیشانی آن شهر است و بیش از کارخانجات و تاسیسات نظر توریست‌ها را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل باید علاوه بر توجه به صنایع، به بافت‌های سطح شهر و عمران آن نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی به موفقیت خواهیم رسید که در برداشت از قانون به یکپارچگی و اتحاد برسیم، خاطرنشان کرد: همکاری در برداشت صحیح از قانون اراده قوی می‌طلبد که برای دستیابی به این مهم باید اراده دولت و ملت یکی شود.

چمران به سخنان رهبری در رابطه با اتحاد اشاره و بیان کرد: امروز در سراسر کشور به اتحاد و یکپارچگی نیاز داریم، زیرا امروز همه کشورهای دنیا علیه کشور ما در حال برنامه‌ریزی هستند.

وی اتحاد و یکپارچگی را از نیازهای اساسی امروز ملت و دولت ایران اسلامی عنوان و ابراز کرد: اگر اتحاد وجود نداشته باشد، دشمن برای دستیابی به اهداف خود قوی‌تر خواهد شد چرا که تنها راه دستیابی به اهداف خود را درگیری‌های داخلی ایران می‌داند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول