اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

مراقب اهداف مکارانه دشمن در مورد خلیج فارس باشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان فردوس گفت: توصیه ما به تمامی کشورها و دولت‌های خلیج فارس این است که در اختلاف‌افکنی‌هایی که استعمار از گذشته بر آن تاکید داشته و دارد دست دشمن، کید و مکر او را ببینند و بشناسند.

مراقب اهداف مکارانه دشمن در مورد خلیج فارس باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان فردوس اظهار داشت: حفظ احترام استاد توسط شاگرد بسیار مورد توجه است تا جایی که عدم رعایت حق استاد سبب جوان‌ مرگی علمی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری گفت: مربیان، اساتید و معلمان باید به مبانی دینی، شبهات و ابهامات حوزه اندیشه اسلامی آشنا و مسلط باشند و مفاهیم درست دینی را به صورت هنرمندانه به متربیان و متعلمان خود منتقل کنند.

* نارسایی‌های نظام آموزش و پرورش باید رفع شود

امام جمعه موقت فردوس بر ضرورت جدی به امر تربیت و امور مربوط به آن تاکید کرد و افزود: باید در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان و نیز در عرصه عمل و اجرا، تربیت دینی بر آموزش مقدم باشد و این مسئله مترقب بر همکاری والدین است.

مرادی تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر تعلیم و تربیت باید در راستای اصلاح نارسایی‌های نظام موجود آموزش و پرورش سعی بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: از آیات و روایات منزلت خاص علم و عالم به خوبی روشن می‌شود و هیچ مکتبی به اندازه اسلام بر جایگاه علم تاکید نکرده است.

* مراقب اهداف مکارانه دشمن در مورد خلیج فارس باشیم

امام جمعه موقت فردوس با اشاره به مباحث اخیر در مورد خلیج فارس گفت: توصیه ما به تمامی کشورها و دولت‌های خلیج فارس این است که در اختلاف‌افکنی‌هایی که استعمار از گذشته بر آن تاکید داشته و دارد دست دشمن، کید و مکر او را ببینند و بشناسند.

مرادی افزود: آرزوی ما این است که تمامی بیش از یک میلیارد مسلمان، حقیقتاً یک مشت واحد باشند و با یکدلی عزت و قدرت اسلام را به نمایش بگذارند.

وی به راز ارزش کارگر در منطق اسلام و انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در منطق اسلام کار کارگر همچون عبادت اوست از این رو کارگر شایسته تکریم است و استقلال کشور نیز وابسته به کار است.

امام جمعه موقت فردوس یادآور شد: جامعه کارگری با اهدای بیش از 14هزار شهید همواره در طول عمر پر برکت انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس حضور دلگرم‌کننده و موثری داشته‌اند و اسطوره‌هایی همچون شهید برونسی نمونه‌ای از الگویی ولایی برای کارگران و زحمت‌کشان است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول