اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

هیچ‌کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس خلیج همیشه فارس خواهد بود و هیچ کسی نمی‌تواند نام این خلیج را تغییر دهد.

هیچ‌کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: خلیج فارس همیشه تاریخ متعلق به ایران بوده و خواهد بود و این واقعیتی انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: اگر اماراتی‌ها به دنبال این هستند با تبلیغات دروغین برای ایران مسئله درست کنند باید بدانند ملت ایران اجازه نخواهد داد نام خلیج فارس تغییر کند.

امام جمعه اراک خطاب به مدعیان خلیج فارس گفت: در تاریخ خلیج فارس نامی از شما به چشم نمی‌خورد شما تا حالا کجا بودید خلیج فارس بخشی از سرزمین پهناور ایران است سرزمین ایران و انقلاب است و برای همیشه تاریخ، خلیج فارس خلیج همیشه فارس خواهد بود.

دری نجف‌آبادی افزود: اگر شما راست می‌گویید اخلاقتان را درست کنید بر سر شیعیان امیرالمومنین نزنید با اسرائیل و آمریکا همکاری نکنید سر نام خلیج فارس دعوای بچه‌گانه نکنید مطمئن باشید اگر توانستید روی خون ملت ایران عبور کنید آن زمان می‌توانید نام خلیج فارس را تغییر دهید.

وی با اشاره به تقدیم 230 هزار شهید در راه ایران اسلامی که یکی از دیگری پاک‌تر و خالص‌تر بودند خاطر نشان ساخت: اماراتی‌ها و ابوظبی‌ها با این تبلیغات دروغین می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران از حقوق خود دست بکشد اما خلیج فارس متعلق به ایران بوده و از پیکره ایران جدا نخواهد شد.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم اشاره کرد و گفت: معلمان باید بدانند رسالت و مسئولیت بسیار سخت و خطیری بر عهده دارند که کوتاهی در انجام این رسالت گناهی نابخشودنی خواهد بود.

امام جمعه اراک ادامه داد: معلمان باید به تربیت دینی و عشق به فاطمه و علی(ع) توجه ویژه‌ای داشته و چراغ دل دانش‌آموزان را با نور اسلام روشن کنند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه دانش‌آموزان همچون امانتی در اختیار معلمان و آموزش و پرورش گذاشته شده‌اند اظهار داشت: آموزش و پرورش باید قدر این امانت‌ها را بداند کارش را دلسوزانه انجام داده و در تربیت دینی دانش‌آموزان بکوشد.

وی همچنین پیرامون فرا رسیدن هفته کار و کارگر تصریح کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی مزین شده است مسئولیت‌ها بسیار سنگین است به ویژه در استان مرکزی که استان کار و کارگر بوده و بخش اعظمی از شهروندان این استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

خطیب جمعه اراک پیرامون هفته شورا افزود: امید می‌رود شوراهای شهر و روستا با همت بلند خود را برای کارگشایی و خدمت به مردم آماده کرده و برنامه عمران شهرها و روستاها را عالمانه تدبیر کنند.

دری نجف‌آبادی افزود: شوراها باید در ارائه کارهای با کیفیت با هزینه کمتر بکوشند تا بر مردم فشار وارد نشود.

اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله فاضل‌لنکرانی و سالروز شهادت مهدی شاه‌آبادی فرزند گرانقدر استاد حضرت امام(ره) که در جزیره مجنون به شهادت رسید از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول