اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است.

نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: پرهیز از گناه در هر شرایطی لازم است و انسان متقی در دنیا و آخرت سربلند می‌شود.

وی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و افزود: برای تحقق شعار سال باید روحیه خودباوری را در تولیدکنندگان تقویت کنیم و باید باور کنیم که ایرانی می‌تواند کالای باکیفیت کامل و خوب تولید کند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: تقویت تولید ملی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید کاری کنیم که تولیدکنندگان ما با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.

مصلح در ادامه با تبریک روز شوراها تصریح کرد: شوراها نماد مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است و امیدوار هستیم که مردم از حق خود استفاده کنند و مطالبات خود را از طریق نمایندگان خود در شوراها پیگیری کنند و شوراها نیز باید به عنوان امین مردم از حق مردم دفاع کنند.

وی در ادامه به روز یکشنبه 10 اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد و مدارک مستند تاریخی، خلیج فارس در تمام تاریخ خلیج فارس بوده و هیچ نام دیگری نداشته است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است و این یک حقیقت است که قابل کتمان نیست.

مصلح بیان کرد: ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همواره جزو لاینفک ایران بوده و این در مستندات تاریخی موجود است.

وی اضافه کرد: بوشهر بیشترین مرز مشترک با خلیج فارس را دارد و به همین مناسبت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مصلح به سالروز شهادت علامه استاد مطهری اشاره کرد و با تبیین شخصیت این عالم بزرگ اذعان کرد: استاد مطهری دارای بیان و قلمی بسیار ارزشمند بودند و در تبیین اسلام نقشی بی‌نظیر ایفا کرده است.

امام جمعه برازجان افزود: نسل جوان باید از آثار به جای مانده از ایشان بیشتر بهره ببرند تا شاهد موفقیت جوانان باشیم.

مصلح در ادامه در ارتباط با روز معلم و ارزش معلمان و نقش این قشر در پیشرفت جامعه نیز مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول