اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:

خلیج فارس موزه ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: خلیج فارس و استان بوشهر به عنوان استانی که بیشترین مرز دریایی را با هم دارند، با برخورداری از ظرفیت‎های متعدد و متنوع تاریخی موزه ایران محسوب می‏شوند.

خلیج فارس موزه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد دشتی صبح امروز در گردهمایی معاونان گردشگری کشور اظهار داشت: با وجود مجموعه تاریخی شهید رئیسعلی دلواری به‌عنوان سردار مبارزه با استعمار انگلیس، هزار پلاک تاریخی بافت قدیم در قالب 38 هکتار و وجود 15 نمایندگی کنسولگری خارجی در زمان قاجار و آثار تاریخی متعدد در شهرستان دشتستان، اگر بگوییم خلیج فارس موزه‎ ایران است گزاف نگفته‏ایم.

وی افزود: جزیره خارک علاوه بر اینکه یک جزیره اقتصادی و نفتی است، به دلیل داشتن آثار متعدد تاریخی از جمله گور دخمه‎هایی که مربوط به دوره ساسانیان است سند محکم دیگری برای اثبات حاکمیت استان بوشهر بر خلیج فارس در دوره پیش از اسلام و بعد از آن است.

دشتی یادآور شد: شناسنامه خلیج فارس در استان بوشهر است و وجود اسناد محکمی چون بندر سیراف بیان‌کننده حاکمیت این استان بر خلیج فارس است.

دشتی اظهار داشت: استان بوشهر با 707 کیلومتر مرز دریایی، برخورداری از جزایر متعدد از جمله، خارک، خارکو، نایبند و عباسک از لحاظ طبیعت‏گردی یکی از قطب‎های کشور به شمار می‏رود.

وی بیان کرد: سواحل یکی از بخش‏های مهم حوزه طبیعت‎گردی است که همه سواحل استان بوشهر ساماندهی شده‎اند ضمن اینکه یک‌هزار چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار و چندین بوستان و کمپ اسکان موقت در سواحل ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: 100 درصد آثار تاریخی استان بوشهر که اکثر آنها از جمله بافت قدیم بندر بوشهر که متروکه شده بود و مجموعه شهید رئیسعلی دلواری استحکام بخشی شده است.

دشتی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‎های استان بوشهر صنایع دستی دریایی آن است که هم‌اکنون حدود 20 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه در استان فعالیت می‎کنند.

وی ادامه داد: وجود 6 میلیون اصله نخل در پس کرانه خلیج فارس در کنار دیگر ظرفیت‎ها استان بوشهر را به یکی از استان‎های مهم گردشگری تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول