اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

از تشکیل استان خلیج فارس حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین ضمن محکوم کردن برخی اقدامات سران کشورهای شیخ نشین عربی تاکید کرد: تشکیل استان خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

از تشکیل استان خلیج فارس حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین (ع) گفت: کسی که لباس تقوا بر تن نکند هیچ یک از پوشش‌های دنیا او را نمی‌پوشاند.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: لباس تقوا ما را از درون محافظت می‌کند و عیب‌هایی مانند غیبت، حسد، دروغ، فحاشی و … را می‌پوشاند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: این بانوی بزرگوار مصداق بارز «ذوی القربی» است، کسی است که در شان او سوره کوثر و آیه تطهیر نازل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن روز پهلوی حضرت فاطمه (س) را شکستند، حق ایشان را غصب کردند، محسنش را سقط کردند اما ببینید امروز بیش از هر روزی فرهنگ فاطمیه احیا شده است، از شما مردم مومن و انقلابی برای عزاداری فاطمیه و تشییع شکوهمند نمادین حضرت زهرا (س) که پیام غیرت و مردانگی و ولایت‌مداری داشت متشکرم، اگر آن روز فاطمه (س) را غریبانه به خاک سپردند امروز موج شیعیان به طور نمادین در تشییع پیکرش حضور می‌یابند.

 

از تشکیل استان خلیج فارس حمایت می‌کنیم

امام جمعه موقت ورامین سپس دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس  را بسیار با اهمیت دانست و گفت: دشمنان ملت ایران با استفاده از مزدوران خود در شیخ نشینان عربی می‌خواهند این منطقه استراتژیک را ملتهب کنند، نام خلیج فارس حتی در متون دینی هم یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه عنوان کرد: ابن ابی الحدید که از علمای قرن هفتم اهل سنت است در شرحی برای یکی از خطبه‌های نهج البلاغه می‌نویسد آب خلیج فارس چندین بار طغیان کرده و بصره را در بر گرفته است.

وی در ادامه با ترسو خواندن این شیخ نشینان عربی بیان داشت: اینها از سفر رئیس جمهور به جزایر کشور خودمان در خلیج فارس به وحشت افتاده‌اند.

حجت‌الاسلام محمودی سپس در میان تکبیرهای پرشور نمازگزاران گفت: ما برخی اقدامات شیطنت طلبانه این حکام عربی را محکوم کرده و به شدت از تشکیل استان خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی پرورش یافته مکتب فقهی امام (ره) بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه به سالروز ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و افزود: وی پرورش یافته مکتب فقهی امام (ره) بود، مبارزه با بدعت‌ها و متصوفه و نیز توجه جدی به احیای عزاداری حضرت زهرا (س) و تبدیل آن به عاشورای دوم از ویژگی‌های بارز این مرجع عالیقدر بود.

 

مردم روغن‌کشی نگران کارخانه مقوا سازی هستند

امام جمعه موقت ورامین سپس به نهم اردیبهشت ماه و روز شوراها اشاره کرد و گفت: شورا در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام از جایگاه والایی برخوردار است، بسیار توصیه شده انسان‌ها کارهای خود را با مشورت انجام دهند، استخاره بعد از استشاره است، قرآن اول مشورت را پیشنهاد می‌کند و اگر انسان مشورت کرد و باز هم مردد بود آن وقت استخاره کند.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: شورا اساسا جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ دینی ما دارد، شوراهای اسلامی ما فعلا تدابیر شهرداری‌ها را انجام می‌دهند و از تلاش‌های شورا و شهرداری تقدیر می‌کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ساخت بنای گلزار شهدای گمنام که آبرویی برای شهر ما شد، تاسیس مرکز دانشگاهی علمی کاربردی از اقدامات اساسی شورای شهر ورامین است، از شهردار و اعضای شورای شهر نیز تشکر ویژه دارم به دلیل اختصاص زمین مصلای نماز جمعه در بهترین نقطه این شهر، اینها باقیات صالحات است و تا ابد در کارنامه این عزیزان ثبت می‌شود.

حجت الاسلام محمودی سپس با اشاره به برخی مطالبات مردم از شهرداری و شورای شهر گفت: پیچ و خم‌های اداری در شهرداری مردم را سرگردان کرده است، شهرداری به امور مردم حواشی شهر نیز که تمکن مالی کمتری دارند توجه کند، مسیر تردد گلزار شهدای حسین رضا بسیار نامناسب است، قبل از استادیوم تختی یک طرح میدان است که هر هفته خسارات مالی فراوانی به مردم وارد می‌آورد.

وی خطاب به مسئولان شهرداری و شورای شهر گفت: مردم منطقه روغن‌کشی بارها نامه نوشتند و نگران کارخانه متروکه مقوا سازی در این منطقه هستند، این نقاط؛ نقاط کور است؛ جاهای آلوده است، هزینه چندانی هم ندارد، هنوز اقدامی صورت نپذیرفته است،این مشکلات را برطرف کنید تا مردم راضی باشند.

 

معلم دلسوز و خداترس اعماق روح دانش آموز را متحول می‌کند

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به روز معلم اشاره کرد و افزود: باید دانست معلمی شغل انبیاست و اول معلم عالم هم خداست، امروز دشمنان برای نسل جوان ما نقشه کشیدند، نسل جوان تحویل آموزش و پرورش هستند، معلم دلسوز و خداترس اعماق روح دانش آموز را متحول می‌کند و نمی‌گذارد در معرض انحرافات روحی و اخلاقی قرار گیرد.

 

نیروی انتظامی وظیفه دارد با بدحجابی برخورد قاطع کند

حجت‌الاسلام محمودی که سخنانش با تکبیرهای مردم تائید می،شد، گفت: از نیروی انتظامی به دلیل کشف 110 کیلوگرم تریاک خالص متشکریم، اینها نشانه‌های دشمنی‌های دشمنان ماست که می‌خواهند جوانان ما را آلوده کنند، از نیروی انتظامی می‌خواهیم همان‌طور که در برخورد با مواد مخدر و مشروبات الکلی جدی هستند در برخورد با بدحجابی هم جدیت داشته باشند، نیروی انتظامی وظیفه دارد با بدحجابی برخورد قاطع کند.

 

کارگران خون جاری در رگ‌های تولید ملی کشور

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به روز کارگر عنوان کرد: این قشر زحمتکش بر همه ما حق دارند، به‌ویژه امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی اعلام شده است باید به عرصه تولید توجه بیشتری شود، به کارگران بیشتر توجه شود، این‌ها خون جاری در رگ‌های تولید ملی کشور هستند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول