اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خلیج فارس دارایی ملی و فرهنگی کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: خلیج‌فارس از دارایی‌های ملی و فرهنگی ارزشمند این مرز و ‌بوم است که امروز دفاع از آن به یکی از عرصه‌های جهادی و حساس کشور تبدیل شده است.

خلیج فارس دارایی ملی و فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: جدیت در امر تقوا رستگاری و سعادت افراد را به همراه دارد چراکه تقوا بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف بزرگ الهی است.

وی در ادامه با ذکر حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) به شباهت‌های برادران دینی اشاره کرد و  افزود: از منظر امام حسن(ع)، دنیا در برابر چشم مومنان کوچک است و این دسته از افراد تحت سلطنت شکم خود قرار نمی‌گیرند و خود را از هر آنچه نسبت به آن اشتها دارند بازداشته و بیشتر از آن‌چه دارند طلب نمی‌کنند.

نکونام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری دومین مرحله از نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات نیز دارای اهمیت بسیاری است و مردم با همان شور و هیجان و حرارت مرحله اول بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم در مرحله اول انتخابات با حضور حماسی خود، بار دیگر موجب عزت و افتخار کشور در دنیا شدند، اظهار داشت: مردم در مرحله اول امتحان خود را به خوبی پس دادند و با حضور پرشور خود در جمعه آینده، حضور در صحنه خود را بار دیگر به همگان نشان خواهند داد.

نکونام ادامه داد: مردم استان نیز خود را آماده می‌کنند تا چهارمین نماینده خود را مشخص کنند و بدین ترتیب در راستای آبادانی و سازندگی استان خود گام مهمی بردارند.

وی با بیان اینکه انتخابات در مرحله دوم در این استان به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجریان و دست‌اندرکاران تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند تا این انتخابات نیز سالم و به نحو مطلوب برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به نهم اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروند اشاره کرد و گفت: شوراها از اهمیت خاصی برخوردار هستند چراکه افراد منتخب مردم در این عرصه باید در نظر داشته باشند که در راستای خواسته‌های مردم که همانا حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی است حرکت کنند.

نکونام همچنین با اشاره به 10 اردیبهشت، روز ملی خلیج‌فارس، تصریح کرد: خلیج‌فارس از دارایی‌های ملی و فرهنگی ارزشمند این مرز و ‌بوم است که امروز دفاع از آن به یکی از عرصه‌های جهادی و حساس کشور تبدیل شده چراکه دشمن به هر طریقی سعی در خدشه‌وارد کردن به این فرهنگ دیرین و کهن ما دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تمام توان به ایران اسلامی خود افتخار کرده و از آن دفاع می‌کنیم، افزود: در پرتو اسلام روح مقاومت مکتبی و الهی در ملت ما دمیده شد و امروز اجازه نمی‌دهیم هیچ دشمنی به دارایی‌ها و ارزش‌های ما تعرض کند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به مرزهای شمال‌غربی کشور، اظهار داشت: در این سفر از قله جاسوسان و جمعی از فرزندان دلیر این استان که در تیپ قمربنی‌هاشم(ع) مشغول مرزداری هستند دیدار کردم که جا دارد به خاطر همه رشادت‌ها و دلیرمردی‌های این جوانان به مردم این استان تبریک بگویم.

نکونام ادامه داد: در دیداری که بعد از این سفر با مقام معظم رهبری داشتم از دلاوری‌ها و شجاعت‌های فرزندان این استان برای ایشان سخن گفتم که ایشان نیز در جواب گفتند به این جوانان از جانب من بگویید که موفق و موید باشند و با امید و شادمانی به وظایفشان ادامه بدهند، من هم برایشان دعا می‌کنم.

نکونام با بیان اینکه مرزداری در دین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و بیان داشت: در نزد پروردگار یک روز مرزداری در راه خدا بهتر از همه دنیا و هر آن‌چه در آن قرار دارد، است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول