اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

خلیج فارس همیشه فارس می‌ماند

خبرگزاری فارس: بنا بر اسناد تاریخی خلیج فارس در همیشه تاریخ متعلق به کشور ما و جزو لاینفک خاک ایران بوده و سران کشورهای حوزه خلیج فارس هم باید بدانند که این خلیج برای همیشه فارس می‌ماند.

خلیج فارس همیشه فارس می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بویین‌زهرا که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: اقتدار و عزت جمهوری اسلامی همواره با حضور مردم در صحنه‌های مختلف تضمین شده است.

وی افزود: تلاش و پشتکار مضاعف و حمایت از تولید کنندگان داخلی در پیش‌برد اهداف کلان عمرانی و سازندگی در کشور بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

امام جمعه بویین‌زهرا با اشاره به فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها در سالیان اخیر تصریح کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از اقدامات و طرح‌های صورت گرفته توسط شوراهای اسلامی در شهرها و تلاش در راستای تحقق اهداف سازندگی باید همواره مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.

زرینه اضافه کرد: در سال‌های اخیر گام‌های مؤثر و اساسی فراوانی برای رونق و به کار اندازی بخش‌های نیمه‌فعال و یا از کار افتاده به واسطه تلاش مسئولان شهری و اعضای شوراهای اسلامی انجام گرفته که نشان‌دهنده عزم راسخ آنان برای تحقق وعده‌های اساسی به مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات بسیاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی بویین‌زهرا وجود دارد، بیان کرد: دغدغه مسئولان و دست اندرکاران امور عمرانی در شهرستان بویین‌زهرا باید توجه به مشکلات و رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات باشد.

امام جمعه بویین‌زهرا ادامه داد: قطعا در هر عرصه‌ای با طرح برنامه و چارچوب مشخص می‌توان حداکثر بهره‌برداری و استفاده را از آن عرصه کسب کرد.

زرینه اشاره کرد: تعامل شوراهای اسلامی در شهرها با نهادهای اجتماعی دیگر در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی شهرها بسیار تأثیرگذار و مؤثر است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت علامه مطهری (ره) و خدمات ارزنده این شهید بزرگوار در حوزه اعتقادات و تقویت مبانی فکری تصریح کرد: نشر ده‌ها جلد کتب مفید و سودمند، ارائه مقالات مختلف و همچنین آموزش اصول و احکام اسلامی از جمله فعالیت‌های ارزشمند این شهید عالی‌قدر در طول عمر پر برکتشان است.

امام جمعه بویین زهرا اذعان کرد: دشمنان و منافقان کوردل هیچ‌گاه در طول انقلاب اسلامی نتوانسته‌اند پیشرفت‌های همه‌جانبه کشور که مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی است را ببینند و به همین خاطر با انجام ترور به دنبال انتقام‌گیری از اصل نظام اسلامی بر آمدند که ترور علامه مطهری در سال 58 یکی از آنهاست.

زرینه در ادامه با اشاره به لزوم تحول بنیادین با توجه به فرامین مقام معظم رهبری برای بهبود و کیفی‌سازی هرچه بیشتر نظام آموزش و پرورش در کشور تصریح کرد: امروز لازم است که مسئولان نظام آموزش و پرورش در کشور با یک تحول اساسی در ساختار آموزش و پرورش باعث پر رنگ‌تر شدن برنامه‌های اعتقادی و جلوگیری از الگوگیری دانش‌آموزان از آموزه‌های غربی شوند.

وی اضافه کرد: مدارس کشور امروز به شدت نیازمند طرح مباحث معنوی و برپایی محافل اعتقادی و معرفتی هستند که باید با هماهنگی و تلاش بیشتر زمینه این مهم ایجاد شود.

امام جمعه بویین‌زهرا با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی مشکلات زیادی در کشور وجود دارد بیان کرد: باید از همه ایده‌ها و استعدادها برای توسعه همه‌جانبه کشور استفاده کرد.

زرینه با اشاره به لزوم توجه جدی‌تر مسئولان کشور به رفع مشکلات اقشار مختلف کارگران تصریح کرد: دولت و مسئولان اجرایی در کشور موظف هستند که با ارائه برنامه‌ای مناسب و راه‌گشا در راستای برطرف کردن مشکلات کارگران و موانع تولید در کشور تلاش کنند.

وی با بیان روایات و احادیثی پیرامون نقش کارگران در پیشرفت و اقتدار کشور خاطر نشان کرد: بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام مزد و اجرت کارگران باید قبل از خشک شدن عرق پیشانی در اختیارشان قرار گیرد.

امام جمعه بویین‌زهرا در ادامه با اشاره به 10 اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: ملت با بصیرت و انقلابی کشور ما تا ابد اجازه نمی‌دهند تا ذره‌ای از آب و خاک این کشور در دست متجاوزان و زورگویان مستبد حاکم بر جهان قرار گیرد.

زرینه عنوان کرد: بنا بر اسناد تاریخی خلیج فارس در همیشه تاریخ متعلق به کشور ما و جزو لاینفک خاک ایران بوده و سران کشورهای حوزه خلیج فارس هم باید بدانند که این خلیج برای همیشه فارس می‌ماند.

وی در خاتمه تأکید کرد: شجاعت و روحیه مبارز مردم ایران همواره باعث هراس و وحشت شدید دشمنان و استکبار شده است.

همچنین امام جمعه دانسفهان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دانسفهان بیان کرد: قطعا خداوند متعال اجر و مزد همه محبان و دوست‌داران ائمه اطهار را با رستگاری در جهان آخرت می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسین انصاری با اشاره به روز شوراها و لزوم تقویت هرچه بیشتر خدمات‌رسانی و عمران در شهرها و روستاها افزود: هر کس که مسلمان حقیقی باشد باید بداند کمک به محروم و دستگیری از نیازمندان باعث رضایت خداوند و ائمه اطهار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش و کوشش اعضای شورای شهر رامند در بهره‌برداری از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و سازندگی در بخش رامند تصریح کرد: لزوم تلاش هرچه بیشتر اعضای شورای شهرها و دهیاری‌ها برای تداوم سازندگی و توسعه در کشور بسیار اساسی و مهم است.

انصاری اضافه کرد: اتحاد و با هم بودن اهالی محلات و تلاش همه‌جانبه برای اصلاح بافت‌های زیربنایی در نقاط مختلف بسیار مهم است.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و نقش ایشان در جهت‌دهی جریان فکری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این عالم و محقق برجسته با کتب و آثار ارزشمند خود در عرصه‌های فکری باعث تقویت پایه‌های ارزشی و مکتبی در بین جوانان و اقشار مختلف مردم شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول