اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قزوین خبر داد

فعالیت 57 هزار ورزشکار سازمان یافته در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان را 57 هزار نفر اعلام کرد.

فعالیت 57 هزار ورزشکار سازمان یافته در قزوین

محمدعلی معصومی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان قزوین از معیار وزارت ورزش و جوانان بالاتر است، اظهار کرد: استان قزوین با بالای پنج درصد ورزشکار بیمه شده، در رده پنج استان برتر کشور است.

وی صادر کردن بیمه‌های ورزشی را بر عهده کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی دانست و بیان کرد: این کمیته با تلاش‌های فراوان توانست به معیار وزارت ورزش و جوانان دست یابد و این موفقیت را برای جامعه ورزشی قزوین به دست آورد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قزوین به کمیته آموزش و پژوهش این هیئت اشاره کرد و افزود: هر ساله این کمیته برای ورزشکاران و مسئولان هیئت‌های ورزشی استان قزوین در رابطه با مواد نیروزا و مسائل روزمره ورزشی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

معصومی‌فر با اشاره به طرح نظارت بر سلامت باشگاه‌های استان قزوین، تصریح کرد: در طرح نظارت بر سلامت باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی به صورت تصادفی از نظر بهداشت محیط،‌ بیمه ورزشی، استاندارد بودن امکانات ورزشی، کارت مربیگری و توزیع داروهای دوپینگ بررسی می‌شوند و با تهیه گزارش، تحقیقاتی در این باره انجام می‌شود.

این مقام ورزشی اضافه کرد: البته مسئولیت نظارت بر داروهای دوپینگی و باشگاه‌های ورزشی بر عهده بسیاری از ارگان‌ها است اما هیئت پزشکی ورزشی نیز در کنار آموزش تا حدودی نقش بازرسی از باشگاه‌ها را نیز بر عهده دارد.

 

* مصدومان حین مسابقات، رایگان درمان می‌شوند

معصومی‌فر پشتیبانی پزشکی مسابقات ورزشی را از دیگر وظایف هیئت پزشکی ورزشی برشمرد و اعلام کرد: هیئت پزشکی ورزشی قزوین در تمام مسابقات ورزشی با اعزام پزشک‌یاران، مسابقات را پوشش داده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قزوین در خاتمه پیرامون بیمه خدمات درمانی برای حوادث حین ورزش گفت: کمیته فیزیوتراپی هیئت پزشکی ورزشی به صورت رایگان مصدومان حوادث ورزشی را درمان می‌کند و همچنین ورزشکارانی که در حین ورزش مصدوم شده‌اند، می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی این هیئت استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول